La Agència Catalana de Consum ha obert un expedient sancionador a Burger King per no incloure el català en les seves pantalles per a sol·licitar la comanda. Així li ho ha comunicat a Xavier Dengra, que va denunciar els fets en 2020.
La Generalitat ha comunicat al denunciant, Xavier Dengra, que ha obert un expedient sancionador a l'empresa de menjar ràpid per a tractar de "preservar un interès general". "Aquest expedient pot concloure amb una sanció en l'empresa denunciada", remarca.
Avui, més de dos anys després, he rebut això.
— Xavier Dengra i Grau (@xavidegr) November 10, 2022
Només fem camí si lluitem pels nostres drets lingüístics arreu i amb totes les eines —més enllà del tuit de queixa legítim però efímer. https://t.co/I0MHUVUKbL pic.twitter.com/Ubx9ExthFG
Els fets van succeir el 25 de setembre del 2020, quan el client va acudir al local situat en la ronda de Sant Pau i es va adonar que no estava disponible l'idioma català i que només podia efectuar la seva comanda en castellà o en anglès.
"El panell electrònic no mostrava el català com a opció, per la qual cosa, com a clients, no hem pogut sol·licitar la nostra comanda en la nostra llengua, la qual cosa contadice el codi i la llei de consum de la Generalitat", escrivia Dengra.
El mateix Dengrà ha compartit la resposta que ha rebut de la Agència Catalana de Consum. "Només fem camí si lluitem pels nostres drets lingüístics a tot arreu i amb totes les eines —més enllà del tuit de queixa legítim però efímer", ha remarcat.