Publicitat
Societat · 4 de Març de 2022. 21:44h.

La Generalitat farà una enquesta a 15.000 estudiants

Per saber la salut del català a les escoles

La Generalitat farà una enquesta a 15.000 estudiants

Cambray, amb el Consell Lingüístic Assessor

La Generalitat ha anunciat que realitzarà aquest mes una enquesta d'usos lingüístics a 15.000 alumnes catalans per fer un diagnòstic de la situació actual del català a les aules. Aquest qüestionari pilot "sobre els usos lingüístics escolars a Catalunya" s'estendrà posteriorment a tot l'alumnat dels centres.

L'enquesta ha estat elaborada per l'equip del Centre de Recerca en Sociolingüística i Comunicació (CUSC) de la Universitat de Barcelona. La decisió s'ha anunciat aquesta tarda després de la primera reunió del Consell Lingüístic Assessor. El conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha encarregat a aquest òrgan que elabori un document amb propostes de millora en l'ús de la llengua catalana a escoles i instituts.

Educació ha explicat que treballarà a partir d'aquestes recomanacions per "assolir el consens social i polític per desplegar la normativa que reforci el català al sistema educatiu, tenint en compte la situació actual del model lingüístic".

L'encàrrec del Consell Assessor es presentarà en la propera cimera per la llengua, així com també als grups parlamentaris. Cambray ha manifestat que el document "ens ha de servir de base per al consens pedagògic".

"L'elaboraran experts que treballaran des de la transparència, l'objectivitat i l'expertesa i ens ha de servir com a base per tal d'elaborar una nova normativa que ha de tenir el consens social i el consens polític a través dels grups parlamentaris", ha conclòs.

Publicitat
Publicitat

28 Comentaris

Publicitat
#30 La Carbo Cated, El Prat de Llobregat, 07/03/2022 - 21:06

llavors ja he begut oli.
Si fuera así, esperemos que fuera de consumo humano.
Pero que había alguna cosita más que pelusilla estaba claro.
Alto, que más que pelusilla que cada una o uno interprete puede ser todo más que legal, que no lo dudo.
Insisto redes hablan del tema. Sea cierto, incierto, parte incierta y parte cierta que lo desconozco.

#29 La Carbo Cated, El Prat de Llobregat, 07/03/2022 - 21:05

Estan diciendo en redes, que hay por medio negocio.
Yo solo me hago eco, que ni confirmo ni desmiento, porqué no lo sé.
Uno con una empresa de catering y comedores y otro con monitores, por el tema de la jornada.
Insisto yo no lo digo, no nombro a nadie ni a Nadia, ni político ni empresario o comisionista.
González-Cambray dirá carai com sigui

#28 Martín, Villadecaballos, 06/03/2022 - 06:41

Que se la metan por el c..

#28.1 Nombre de César Tengo , El Prat de Llobregat, 06/03/2022 - 12:45

Pero luego si pasa algo como en una chemsex, lo pagamos a vía más deuda, o vía más recortes (para curar el c. habrá que quitarlo de otro lado o vía más impuestos combinando o no las otras formas de financiar lo de la c.).

#27 Pep Torragaites, CanPistraus, 05/03/2022 - 17:15

No cal cap enquesta. Que ho fagin a ull i estalviïn diners. Però es veu que els agrada gastar. Paga, poble.

#26 Lazilunya, Barcelona, 05/03/2022 - 16:21

És sorprenent la quantitat d'ucranians o ucraniesos i russos que parlen l'espanyol inmillorablement, els lazis deuen estar que trinen de veure la quantitat de gent de fora del pais que estudia aquesta llengua