El nou bisbe de Solsona, Xavier Novell, ha negat en una entrevista a TV3 que el seu nomenament respongui també a una qüestió física. "És una cosa ben circumstancial, Déu mira el cor i no pas l'aspecte exterior".
Tot i això, ha reconegut el seu atractiu físic entre les dones i ha reconegut que "alguna s'havia enamorat de mi". "Els hi vaig dir que havien fet tard", ha explicat, a més d'indicar que només "una vegada" ha hagut de superar la tentació, "quan era més joves".
D'altra banda, ha assegurat que "no sóc un carrerista, he mirat de fer sempre el que el Senyor m’ha demanat". "Sempre he estat un jove de fe. Però vaig veure la meva crisi als 18 anys, preguntant-me si volia ser capellà per tradició de família o per la meva vocació. Era la meva vocació”, ha recordat.
