El president d´Impulso Ciudadano, José Domingo, ha negat en roda de premsa que la nova llei d´educació -Lomloe- deixi sense efecte la resolució del TSJC que dicta que un 25% de les classes han de ser en castellà.
“Una de les sortides que s'estan plantejant és que no hi haurà ningú que tingui legitimació per presentar una demanda d?execució de sentència. S'hi escuden perquè la sentència no es compleixi”, ha indicat.
“S'ha parlat que la Lomloe deixa sense efecte la llei orgànica d'educació, i en conseqüència ja ho canvia tot i aquesta sentència és inaplicable. Cras error”, ha remarcat.
Domingo ha assegurat que "fins i tot després de l'entrada en vigor de la Lomloe els tribunals han dictat vuit sentències en què expressament han fet referència que la Lomloe no deixa sense efecte el mandat constitucional que les dues llengües han de ser vehiculars". "Aquest argument que posen damunt la taula és fals", ha sentenciat.
Finalment ha explicat que "canalitzarem les milers de peticions que tenim a través de l'Assemblea per una Escola Bilingüe, que té legitimació per això". També ha informat que “es posaran carpes per tot Catalunya per explicar-ho”.