Publicitat
Societat · 9 de Juny de 2021. 14:39h.

La sentència del procés arriba a Estrasburg

Cuixart és el primer que presenta recurs

La sentència del procés arriba a Estrasburg

El president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha presentat davant el Tribunal Europeu de Drets Humans d'Estrasburg el primer recurs contra la sentència del procés dictada pel Tribunal Suprem, que el va condemnar a nou anys de presó per sedició. L'advocat Benet Salellas, que forma part de la defensa de Cuixart, ha estat l'encarregat de presentar-lo.

L'equip de defensa de Cuixart, segons informa TV3, ha al·legat en el recurs, de més de 2.000 pàgines, que s'han vulnerat els drets de reunió i de llibertat d'expressió i s'hi fa una àmplia lectura de drets fonamentals, que consideren que no s'han respectat en la condemna del Suprem.

Salellas ha explicat a la cadena pública que són els mateixos arguments que es van fer servir durant el judici del procés perquè "persones com Cuixart tenen llargues penes de presó per haver exercit drets fonamentals".

"Volem que el regne d'Espanya sigui condemnat per vulneració de drets fonamentals i que Estrasburg reconegui i repari el dolor no només dels presos, sinó també dels exiliats i dels més de 3.000 represaliats", ha reblat.

L'advocat Benet Salellas també ha destacat que han pogut presentar el recurs a Estrasburg en català. "Allò que no hem pogut fer al Constitucional, sí que ho hem pogut fer a Europa", ha sentenciat.

Publicitat
Publicitat

24 Comentaris

Publicitat
#10 el Yoyas, el Hospi, 10/06/2021 - 10:52

Amnistía... ¡y cerveza fría, troncos!

#9 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 09/06/2021 - 22:56

Tienes suerte que como presidente de España haya un Felón capaz de vender a su madre por 1 segundo más en la Moncloa a cuerpo de rey. Tú, que te pasaste por los cojones los derechos de tus conciudadanos y estuviste dispuesto a que hubiese muertos para saciar tu capricho, mereces cumplir la pena integra.

#8 El Sifoner, Castelló, 09/06/2021 - 19:33

El TJUE tumba la iniciativa ciudadana promovida por Puigdemont contra España
El Consell per la República y la ANC reclamaban a Bruselas sancionar a España por supuestas vulneraciones de los derechos de los catalanes.
h t t p s://www.elespanol.com/espana/politica/20210609/tjue-tumba-iniciativa-ciudadana-promovida-puigdemont-espana/587691855_0.html

#8.1 Luigi., Barcino, 09/06/2021 - 20:38

Gonzaloooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!

#7 Flanagan , Tabarnia City, 09/06/2021 - 18:11

Pero este recurso lo paga el greñas de su bolsillo o se lo pagamos todos los catalanes?porque yo no quiero pagarle ni una caña a este.Rius tu que sabes podrías investigar quien paga esta fiesta de Estrasburgo.

#6 Capit@n España, querian un muerto, 09/06/2021 - 18:11

Buscaban un muerto y les salió mal. Todo estaba preparado. El populacho adiestrado para "un dia historic". Los Mossos advertidos por sus jefes para transigir y dejar que el día anterior ocuparan colegios electorales.
Les salió mal porque el CNP y la GC estuvieron muy comedidos aunque la propaganda lo vendiera como La Shoah separatista. jejejejeje

#6.1 Antifa, L'h, 10/06/2021 - 16:00

Tu té creés semejsntes memeces?

#6.2 Capit@n España, Purgandus populus!!, 10/06/2021 - 17:42

jajajajaja......y me lo pregunta un separatista jajajajaja.....revisa las memeces que te han puesto tus amos en esa cabecita.

#6.3 Antifa, L'h, 10/06/2021 - 19:04

Cuando té informas en los medios de un lado y del otro, esto no pasa. Té lo recomiendo para que dejes de hacer el ridiculo