Publicitat
Societat · 5 de Juliol de 2013. 10:10h.

L'ANC no passa per Lleida

La cadena humana recorrerà Girona, Barcelona i Tarragona

L'ANC no passa per Lleida

Forcadell, amb la samarreta promocional de la cadena humana (Foto: ANC)

La cadena humana que organitza l'Assemblea Nacional Catalana  no trepitjarà la província de Lleida i sí que passarà per les altres tres províncies catalanes - Barcelona, Girona i Tarragona-. Els organitzadors ja han obert les inscripcions per participar-hi.

En la web de l'entitat, expliquen que han escollit aquest circuit perquè "és la columna vertebral dels Països Catalans seguint l'antiga Via Augusta" i "així la gent del País Valencià i la Catalunya Nord, tot i ser dia feiner, podran continuar el recorregut pel seu territori", però en cap moment no es diu perquè no es passa per terres lleidatanes.

També expressen que "les vies emprades són de fàcil accés per a la majoria de la població i presenta un recorregut bàsicament pla i lineal, assequible per a les persones amb mobilitat reduïda".

A més, consideren que "arriba al gruix de la població i, especialment, a les zones on hi ha més gent a sumar i a implicar en el procés" i que "segueix el recorregut d'exemples clars de la manca d'inversió de l'Estat espanyol en infraestructures a Catalunya com la N-340, la N-II i el corredor mediterrani ferroviari".

L'anomenada 'Via Catalana cap a la independència' pretén enllaçar el Pertús i Alcanar, superant els 400 quilòmetres. L'hora prevista serà les 17.14 de la tarda. La iniciativa s'inspira en la cadena humana que es va fer als països Bàltics l'agost del 1989 -abans de la caiguda del mur de Berlín- per reclamar la seva independència de la Unió Soviètica.

Publicitat
Publicitat

85 Comentaris

Publicitat
#55 Mereta, Lleida, 27/08/2013 - 08:52

Tots els barcelonins que critiquen Lleida, son fills, nets o besnets d'aqui. Cuan tot era per l'hereu, els cavalers tenien que fotre el camp, amb una ma al devant i una al darrera a buscarse la vida, i ara son uns acomplexats, envergonyts dels seus origens. Els catalans de debo estimem tot aixo.

#54 BEJOTA, bcn, 08/07/2013 - 20:55

Jo havia entés que fins i tot anirian a Valéncia...Algú els hi haurá dit el que pot passar i, no és res bo.

#53 Lourdes, Lleida, 08/07/2013 - 12:09

La marxa de la llibertat de l'any passat va començar per Lleida i va acabar a Barcelona. NO VA PASSAR PER GIRONA NI PER TARRAGONA... I? Bona lletra i bons passos. Amb pau i tranquil·litat i el 2014 a votar!

#53.1 Ramona Gilart iGodia, Lleida, 04/09/2013 - 10:58

Si em permets et tuteixaré,no estic d'acord amb tú .la "mani es va fer a Barcelona i no a Lleida l'any 2012.tots cap a Barcelona,d'acord,per`o enguany Lleida ni cap poble lleidatà "no surtirà al mapa",això em fot molt perquè a Leida capital i als pobles lleidatàns en genera,s'els ha menystingut se

#52 Pere, Cat, 08/07/2013 - 00:58

És lògic, ja ho deia en Sostres. Si poguessin canviar Lleida per La Rioja, Catalunya guanyaria els millors vins i al mateix temps es lliuraria de tots els primats del país. Agradi o no, Lleida representa en més rural i rústic d'una Catalunya moderna i progressista.

#52.1 Ester, Lleida, 09/07/2013 - 14:47

Que bèstia que diguis això, la gent de Lleida som igual o més moderns i progressistes. I em sembla que més primat que tu no hi ha ningú a Lleida. Si no hi hagués agricultura en lloc no sé que menjaries i per què ho sapiguis a lleida també tenim enginyers, metges i molta gent més preparada que tu.

#52.2 Ester, Lleida, 09/07/2013 - 14:53

Més primat que tu em sembla que no hi ha ningú a Lleida. Si no t'agradael setor primari no mengis res i perquè ho sapiguis allí també tenim enginyers, metges... i moltes persones progressistes i modernes, més preparades i no tan ingnorants com tu.

#52.3 Montse, Bellvís, 22/07/2013 - 16:26

#etfelicitofill, em sembla que més rústic que tu poca cosa trobariem per les terres de Lleida. M'imagino que poques vegades has trepitjat les terres lleidatanes però per alguns la frontera és a la Panadella...

#52.4 Mercè, Lleida, 05/09/2013 - 19:55

Pere, no es pot ser més tonto! Potser t'entrenes... Viatja una mica per la província de Lleida i veuràs com se't treu la tonteria!!

#51 Lo Roig, Barcelona, 06/07/2013 - 01:01

Començo a estar fart d'actes màscara per no avançar en el procés. Nassos, prou de cimeres, manis i pandereta, això ja ho hem fet! Senyor Mas, porti ja d'una vegada el projecte a Espanya, que li neguin, i DUI!