Publicitat
Societat · 23 de Gener de 2012. 12:07h.

L'arquebisbe de Tarragona 'dispara' contra els homosexuals

"Hi ha comportaments que no són adequats ni per a la persona ni per a la societat"

L'arquebisbe de Tarragona 'dispara' contra els homosexuals

El Cardenal Arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol Balcells

El cardenal arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol Balcells, en una entrevista a 'Els Matins', s'ha referit al matrimoni homosexual i ha dit que "distingeixo entre persones i el comportament de les persones. Com a persones, totes són fills de Déu. Hi ha comportaments que no són adequats ni per a la persona ni per a la societat, i això ho hem de pensar molt”.
 
Pel que fa a la dona i l’Església, considera que "la igualtat ja hi és a l’Església, perquè tots som fills de Déu i tots tenim la mateixa dignitat. Si em pregunta quan arribarem a tenir les mateixes funcions, li diré que jo no podré ser mai una dona. I, avui la dona a l’Església té un paper importantíssim; no l'he sentida mai una mica més a baix que nosaltres”.
 
“Una dona no pot oficiar perquè cadascú té una funció. Jo tampoc no puc fer algunes funcions que fan les dones. No puc portar els fills al món”, ha afegit. “No he tingut dubtes al llarg dels anys. Als 18 anys vaig demanar l’admissió a l’Opus Dei i l’any següent vaig marxar a Roma i vaig tenir la sort de conviure 11 anys amb el fundador de l’Opus Dei, Escrivà de Balaguer, i vaig viure el segon Concili Vaticà”, ha sentenciat.

Publicitat
Publicitat

58 Comentaris

Publicitat
#31 Carlos, La Panadella, 24/01/2012 - 11:46

"Hi ha comportaments que no són adequats ni per a la persona ni per a la societat"
"Tots els banquers i polítics tenen comportaments que no son adequats ni per a la persona ni per a la sociatat" ERGO...¿Què molesta del comentari?

#30 Salvador, Girona, 24/01/2012 - 11:30

Així als capellans que practiquen el grec com els hem de dir?

#29 Núria, Reus, 24/01/2012 - 08:31

L'església mai no beneirà dos homes (o dones) que s'estimin profundament. No tots són "locas". Un capellà castrense sí que beneirà, però, la mort causada pels exèrcits. Homes matant homes amb armes que mouen milions de dòlars. Si Déu és misericordiós, no pot estar del vostre costat.

#29.1 Daserrout, BCN, 24/01/2012 - 11:19

Núria, regalimes pijo-progressisme, això que practiques també és una religió intolerant com la dels talibans.

#29.2 Núria, Reus, 24/01/2012 - 15:20

Daserrout, t'equivoques. Jo separo política i religió. Sóc creient i practicant, però Déu em va fer racional i hi ha coses de la meva església que no he entès mai. I una d'aquestes és dir amén a tot el que diguin altres mortals, com jo, sense qüestionar-m'ho abans. Un consell, viu i sigues feliç.

#28 ArnauGonzalezPujol, Barcelona (España), 23/01/2012 - 22:10

Señor arzobispo: y le parece natural lo que usted hace? reprimir su sexualidad? le parece natural que hay hombres y mujeres religiosos como usted que repriman lo que el cuerpo, las hormonas, le pide? es natural la castidad? que seria de la sociedad, de la especia humana si todos fueramos castos?

#28.1 pere, bcn, 25/01/2012 - 15:34

jajaja.A veure... castedat significa ser cast segons l'estat de cadascú, els matrimonis també poden ser castos. La castedat no es no tenir relacions sexuals, sino tenir relacions sexuals per amor i amb el teu amor. Decidir no tenir relacions sexuals per entregar-se a Deu i els demés es diu "celibat"

#28.2 carlos palos, terrassa, 28/01/2012 - 12:17

Sí, la palabra represión suena mal, pero podríamos definirnos como unas máquinas de represión que operan en servicio de un ideal. Quien sigue cualquier instinto al instante puede destruirse en pocos días. Perligrosísimo.

#27 AAS, Barcelona, 23/01/2012 - 20:08

El Sr. Pujol Balcells té raó: Ell solet no pot portar fills al món. De fet, tots els seus col·legues que n'han portat, ho han fet amb la col·laboració d'una dona.