Publicitat
Societat · 7 de Gener de 2019. 19:20h.

Les autopistes de la Generalitat pugen més que les de l'Estat

Indignació al Garraf i el Baix Penedès per l'encariment de la C-32

Les autopistes de la Generalitat pugen més que les de l'Estat

L’any 2019 ha començat amb un nou encariment de les autopistes que depenen de la Generalitat de Catalunya, amb pujades que s’han situat entre l’1,5% i el 2,9% depenent de la via. Un dels territoris on més malament s’ha rebut aquesta pujada ha estat el Garraf i el Baix Penedès, on hi ha un dels peatges més cars de Catalunya.

Aquest és el peatge de Vallcarca, als túnels del Garraf, que ha tingut un nou augment que ja el situa a fregar dels set euros. És el tercer peatge més car de Catalunya, només superat pels dels túnels del Cadí i de Vallvidrera. A més a més, l’autopista C-32 que va del Vendrell a Barcelona, passant per Vilanova i la Geltrú i Sitges, segueix tenint un dels trams més cars. Actualment, la suma dels dos peatges ja supera els onze euros.

L’augment aquest 2019 ha estat del 2,21% i ha agafat per sorpresa el territori, després de les últimes reunions que havien mantingut amb la conselleria de Territori, liderada per Damià Calvet. El Consell Comarcal del Garraf, també amb presidència del PDeCAT, havia fet un estudi sobre la C-32 on se certificava que era l’autopista que més s’havia encarit de tota Catalunya des del 2012, un 18%.

L’estudi apuntava que el trànsit de vehicles és molt baix en aquesta autopista a causa d’aquest elevat preu. Això, de retruc, crea un segon problema, la saturació de la C-31, per on hi passen uns 18.000 vehicles diàriament. Aquesta és una via interurbana que passa pel mig dels nuclis de Segur de Calafell, Cunit i Cubelles, on es produeixen atropellaments de forma habitual. Més endavant passa per les costes del Garraf, un tram perillós amb una alta accidentalitat.

Davant aquesta situació, el territori ha dit prou, ja que creuen que l’actual increment del peatge només empitjorarà la situació, en unes comarques ja molt afectades per la crisi i l’atur. Així, els Consells Comarcals del Baix Penedès i el Garraf han sumat forces per fer pressió davant la Generalitat, creant el Pacte del Penedès Marítim, que vol emular el Pacte de Berà de Tarragona, que va aconseguir treure els camions d’alguns trams de l’N-340 fa uns mesos.

En aquest cas, demanen que hi hagi bonificacions pels residents als peatges de Cunit i de Vallcarca, fins que no es pugui implementar el sistema de la vinyeta, que veuen encertat. Paral·lelament, la societat civil també ha reaccionat. Plataformes com la Coordinadora de Calafell o diferents associacions de veïns del Vendrell han anunciat mobilitzacions, sense descartar mesures dràstiques com talls de carreteres. Creuen que és una situació que cal resoldre com més ràpidament millor, en una autopista on la concessió no acaba fins al 2039.

Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#17 Pepe, Alacant, 08/01/2019 - 19:24

Con decir que la culpa es de Madrit asunto resuelto. Como anécdota la primera autopista catalana se construyó en 1970 y sigue siendo de peaje.

#17.1 pepe, andorra, 09/01/2019 - 15:24

q por cierto, fue Borrell el q amplio el plazo de la antigua A-19, q todo hay q decirlo.

#16 pepe, Andorra, 08/01/2019 - 15:12

Barcelona autonomia y al q baje de tractoria, tasazo de 20 euros para entrar en la autonomia. Pero para eso hacen falta bemoles y de eso no hay mucho por BCN, solo hay q ver lo callados q estan los comerciantes ante la invasion de vendedores ilegales por las calles del centro de Barcelona o el silencio sobre el asesinato de Edu a tiros. Cobardes.

#15 holaquetal, re, 08/01/2019 - 10:51

Es un claro castigo a Tabarnia

#14 Neferu, Barcelona, 08/01/2019 - 10:04

¿También tendrá la culpa Madrid o es debido a la usura manirrota del 3% catalán? ¡¡Oh, Dios, es que este Madrid nos oprime!! Que Dios y toda la corte celestial nos apare si algún día se materializase la republiqueta catalana,¡¡Jesúspordios!!

#13 Josep Pagès i Canaleta de CARDEDEU MOLT CARRIL DE BICI I MOLT CICLISTA SOBRE LAS ACERAS NO ELS MULTEN , ESQUE LA GENERALITAT TIENE QUE PAGAR LOS VIAJES AL EXTRANJERO DE QUIM TORRA Y SU SUBIDA DE SUELD, 08/01/2019 - 09:29

¿ PER QUÈ PUGEN LES AUTOPISTES DE LA GENERALITAT ? Molt Facil de algun lugar hay que sacar dinero Para pagar los muchos viajes de Quim Torra el President al Estranjero y su gran subida de sueldo que se a hecho .Este dinero no es para pagar becas de comedor que fan falta no Ni para eliminar BARRACONES NO Son para Torra y sus inutiles viajes .