Publicitat
Societat · 27 de Desembre de 2012. 00:15h.

Les botigues amb més encant de Barcelona

Exposició de fotos sobre una enquesta per internet on han participat 13.000 ciutadans

Les botigues amb més encant de Barcelona

La llibreria infantil i juvenil Casa Anita (Vic, 4, Gràcia) (Foto: Mariona Trabal)

El passat mes de novembre, l'Ajuntament de Barcelona i la revista Time Out van fer una crida perquè els barcelonins fotografiessin les botigues amb més encant de Barcelona. Es tractava de seleccionar establiments on sempre es troba el que es busca, els que ofereixen un tracte més exquisit al client o, simplement, que sorprenen.

Un total de 13.000 vots van decidir les fotografies més ben valorades pel públic, d'entre un total de 264 imatges rebudes amb motiu de la crida a la participació al concurs. Una exposició organitzada a la Sala Ciutat presenta les 70 fotografies seleccionades pels votants. L'exposició es va obrir el 13 de desembre, i es podrà visitar fins al 10 de gener.

La Sala Ciutat és un espai situat al centre de Barcelona (carrer Ciutat, 2), que integra una sala d'exposicions i una llibreria, on es poden trobar totes les publicacions municipals. La sala té la vocació de donar visibilitat a totes aquelles iniciatives que posen de relleu els trets singulars i la potència de Barcelona a diverses vessants, com el disseny i la creativitat, la innovació i el coneixement, els negocis i el comerç, i la sostenibilitat i el medi ambient, entre d'altres àmbits.

De fet, l'exposició sobre les botigues amb encant planteja un recorregut fotogràfic que és un reconeixement als comerços que s'han guanyat la confiança del públic. La crida a la participació ciutadana al concurs es referia a dos aspectes concrets: d'una banda, fotografiar els establiments preferits i penjar la imatge a internet i, de l'altra, escollir la millor imatge votant a través d'internet.
 
A partir d'aquests plantejaments, el resultat final és una exposició feta mitjançant el material elaborat i seleccionat per la mateixa ciutadania barcelonina, que convida els visitants a fer un passeig per un ampli ventall d'establiments, que reuneix des de la boutique més innovadora al comerç més tradicional.

Segons Rosa Romano, directora del Pla Global de Comunicació de l'Ajuntament de Barcelona, "l'exposició és un homenatge a totes les persones que, amb l'aportació de fotografies o bé amb la seva participació a la selecció de les millors imatges, ens apropen a la diversitat, la creativitat i la innovació dels comerços i les botigues de la ciutat".

Entre les imatges fotogràfiques més votades a través d'internet, i que formen part de l'exposició a la Sala Ciutat, es troben Casa Anita (2469 vots), Cap Problema Bicicletes (1.725), Blau Cel Dona (1.127), Colorin Colorao (884 ) i Vinçon (860 vots). Finalment, va ser escollida una guanyadora pels vots dels participants, i una altra per un jurat, a més de 20 finalistes.

Casa Anita, amb 2.469 vots com a millor fotografia d'establiment, i amb 2.462 com a millor botiga, va ser una de les grans guanyadores del concurs. Situada al carrer Vic del barri de Gràcia, Casa Anita és una llibreria especialitzada en literatura per a infants i joves, fundada el 2004 per la llibretera, editora i autora Oblit Baseiria.

El jurat constituït per al concurs, de la seva banda, va escollir la fotografia de Valnot. Situat al barri de Sant Antoni, l'establiment fundat per David Castellet es dedica a la venda i restauració de mobles, tot i que també ofereix l'opció que sigui el mateix client qui els restauri al taller de la botiga. Valnot obre la restauració a tots els estils, materials i èpoques.

Els organitzadors municipals de l'exposició indiquen que "d'aquesta manera, la Sala Ciutat es converteix a un espai de participació, una
participació entesa com a l'acció d'implicar, de compartir, de contribuir, de voler aportar alguna cosa, ja siguin idees, esforç, dedicació o simplement la nostra opinió".

Destaquen que "aquesta exposició, que ha estat possible gràcies a la col·laboració amb Time Out, és precisament un homenatge a aquesta actitud participativa. La implicació i la participació és una actitud de fort arrelament al nostre país. Els ateneus, els clubs i l'associacionisme tenen una llarga tradició i són una peça fonamental de la vida quotidiana dels nostres barris, pobles i ciutats".

I conclouen amb la següent afirmació: "Les més de 250 fotografies que moltes persones han realitzat als seus comerços preferits, o els més de 13.000 vots emesos a través d'internet per escollir la millor imatge, són una petita mostra d'aquestes ganes de participar" .

La botiga de restauració de mobles Valnot (Viladomat, 30, Sant Antoni) (Foto: Alexandra Serret)

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat