La fecunditat de les dones estrangeres és superior a la de les dones amb nacionalitat espanyola; per tant, l’indicador conjuntural de fecunditat és d’1,53 i 1,28 fills per dona, respectivament, segons les darreres dades de l’Idescat, l’Institut d’Estadística de Catalunya
Per país de nacionalitat de la mare, hi ha un clar predomini de fills de mares marroquines (5.743 nascuts vius), seguits, en ordre decreixent, pels fills de mares romaneses (1.449), xineses (941), pakistaneses (731), bolivianes (714), equatorianes (525) i italianes (456). Respecte a l’any anterior, s’observa un lleuger increment dels nascuts vius de mares de nacionalitats europees i una disminució dels nascuts vius de mares amb nacionalitat d’algun país d’Amèrica del Sud.
Dels 71.238 nascuts vius, 18.351 són fills de mares estrangeres, xifra que representa el 25,8% dels nascuts vius, un percentatge molt superior a la mitjana d’Espanya (17,8%).
Aquesta xifra suposa tanmateix que es manté la tendència a la reducció del pes relatiu dels nascuts vius de mares estrangeres sobre el conjunt dels nascuts vius, atès que l’any 2013 representaven el 26,8% i el 2012 el 27,6%.
L’edat a la maternitat es manté pràcticament igual que l’any anterior a Catalunya, situant-se en 31,7 anys i l’edat mitjana al naixement del primer fill en 30,4 anys, però aquí la nota de premsa no distingeix entre les autòctones i les estrangeres.
Ponent i les comarques Gironines són els àmbits on la maternitat és més jove, amb una edat mitjana a la maternitat que no arriba als 31 anys i una edat mitjana al primer fill de 29,5 anys. L’àmbit Metropolità és on la maternitat és més tardana: 32,0 anys d’edat a la maternitat i 30,8 anys d’edat al naixement del primer fill.