Publicitat
Societat · 31 de Març de 2020. 18:49h.

L'Estat cobra les quotes d'autònoms

Budó denuncia que "la majoria no han tingut ingressos"

La Seguretat Social ha cobrat aquest dimarts la quota d'autònoms d'activitats essencials i no essencials corresponent a la totalitat del mes de març malgrat que molts treballadors autònoms no obtindran ingressos per l'aturada de l'activitat laboral per noves mesures decretades a l'estat d'alarma.

El cobrament de la quota ha afectat als més de tres milions d'autònoms que hi ha a Espanya i s'ha produït el mateix dia que el Consell de Ministres ha anunciat que estudiarà una moratòria al pagament de cotitzacions socials dels treballadors autònoms.

La portaveu del Govern, Meritxell Budó, ha lamentat aquest dimarts en roda de premsa que "el Govern espanyol hagi cobrat la quota d'autònoms" malgrat que la majoria d'autònoms no hagi tingut ingressos.

"Fa dies que ho estem dient, fa dies que estem alertant i avui s'ha cobrat aquesta quota. No entenem com un govern que es fa dir progressista i que diu que està al costat de les persones hagi pogut fer el cobrament als autònoms amb la situació en la qual es troben, on la majoria no han tingut ingressos aquest darrer mes" ha criticat.

"A Catalunya hi ha més de 540.000 autònoms i l'ingrés mensual de les quotes és de 185 milions d'euros. Sembla que davant de milers de queixes que hi ha hagut el Govern espanyol es planteja una moratòria, si això es confirmés, esperem que la celeritat amb la que s'ha cobrat la quota d'autònoms sigui la mateixa a retornar si finalment s'aprova la moratòria" ha reclamat Budó.

Publicitat
Publicitat

1 Comentaris

Publicitat
#1 rosa, Barcelona, 31/03/2020 - 21:34

Aquesta dona si desapareixès i callès faria un grant favor a moltissima gent. Quina tiaaaaaa més pesada!!!