Publicitat
Societat · 16 d'Octubre de 2013. 14:11h.

L'estelada "no pot ser registrada"

Una agència de la propietat intel·lectual afirma que la llei no ho permet en ser "de domini públic"

L'estelada "no pot ser registrada"

Conflicte per l'estelada

El símbol independentista de l'estelada no pot ser registrat davant l'Oficina Espanyola de Patents i Marques, OEPM, per no acomplir els requisits que marca la Llei, segons assegura l'Agència de la Propietat Industrial i Intel·lectual, J. Isern Patentes y Marcas.

En aquest sentit indiquen que "per registrar un disseny industrial i tenir-ne exclusivitat d'ús, aquest disseny ha de ser innovador, considerant-se així com a nou aquell disseny que no ha estat accessible al públic abans de la data de presentació de la sol·licitud de registre. D'altra banda, i així ho contempla la Llei, aquet disseny industrial ha de tenir un caràcter singular".
 
Segons Pepe Isern, soci de J. Isern Patentes y Marcas, "l'estelada utilitzada habitualment per la gent en manifestacions públiques no pot ser propietat exclusiva de ningú, és de domini públic. Una altra cosa seria una variació, composició o disseny de fantasia nou i original basat en l’estelada que sí que seria registrable. Però el registre de l'estelada habitual no seria innovador ni singular i per tant el registre seria totalment anul·lable".

Publicitat
Publicitat

33 Comentaris

Publicitat
#21 Cada vez, más claro, 17/10/2013 - 11:51

Si la estelada es un bien público que no se puede registrar, tampoco se puede obtener beneficio económico privado de ella (o ello).

#20 Santiago, Mataró, 17/10/2013 - 11:33

Una agencia?. De la propiedad intelectual? De donde?. A qué responde y en qué ámbito? Local? Regional?. Nacional?. Es privada esta agencia?. Emana de algún estamento público?
Yo creo que es hablar por hablar, una pataleta de un ofendido con este gran gol por toda la escuadra al nacionalismo.

#20.1 Manuel, Madrid, 17/10/2013 - 14:27

Las agencias de propiedad industrial son a este tema como los bancos a las finanzas. Si quieres saber el euribor, preguntas a un banco. Pues si quieres saber de propiedad industrial, preguntas a una agencia (que son bufetes privados, por cierto). Además Isern es una de las más prestigiosas

#20.2 Manuel, Madrid, 17/10/2013 - 14:30

Y te confirmo que un diseño para ser registrado tiene que ser nuevo y la ?estelada? evidentemente no es nueva. El registro de un diseño se concede sin ser examinado, pero es claramente anulable en tribunales, si el titular quisiera hacer valer sus supuestos derechos de exclusividad

#19 alicantino, alicante ESPAÑA, 17/10/2013 - 09:48

No entiendo cómo un trapo puede derramar tanta tinta sino es porque la chusma se cobija debajo del mismo. Es que ni para símbolos tienen capacidad creativa. El sr. Boadella creo que ya propuso el mejor uso que se le puede dar a eso; ahora la escoria comenzará a negativizar mi honesto comentario

#19.1 Troll!, BCN, 17/10/2013 - 10:00

...

#19.2 alicantino, alicante ESPAÑA, 17/10/2013 - 10:32

#19.1Y

tú, pajarito, jejeje

#18 Neur, Sabadell, 17/10/2013 - 01:11

Es tan simple como entrar en la web de la Oficina Española de Patentes y Marcas.

http://invenes.oepm.es/DisenosWeb/detalle?referencia=D0517411-05

#17 Que inventen ellos!!!!!!!, Lleida, 16/10/2013 - 20:15

Els autors del "QUE INVENTEN ELLOS" ara patentant coses inventades fa més d'un segle, i encara és creuen que cobraràn drets d'autor jajajaj Pobres espanyols, cada dia demostrant el seu gran complex d'inferioritat, la seva incultura, i la seva forma de vida parasitària.

#17.1 luisón., asturies, 17/10/2013 - 02:47

de que españoles hablas?. yo no parasito a nadie, ¡gilipollas!

#17.2 Forradoasaco, BCN, 17/10/2013 - 13:41

Luisón, estoy seguro q se debe de estar refiriendo a esos españoles q dicen ser exclusivamente catalanes y piden una independencia por no se q cosas inventadas...
Siento no ser más preciso, pero como esa gente no sabe ni lo q ellos mismo quieren es complicado comprenderles...