Publicitat
Societat · 3 d'Abril de 2020. 20:43h.

L'Exèrcit repatria set catalanes des del Kurdistan iraquià

Atrapades des de fa dues setmanes al nord de l'Iraq

L'Exèrcit repatria set catalanes des del Kurdistan iraquià

Les cineastes a l'avió militar (Foto: @abofarull12)

L'Exèrcit espanyol ha repatriat un grup de set cineastes catalanes des del Kurdistan iraquià després que es quedessin atrapades al país a conseqüència del tancament de fronteres provocat per la pandèmia de coronavirus.

Les gestions de l'ambaixada espanyola amb comandaments militars van permetre utilitzar un vol militar des de la base nord-americana a Bagdad fins a Saragossa per a repatriar les cineastes atrapades. L'equip de cineastes participava en el rodatge de la pel·lícula Sinjar, dirigida per Anna Maria Bofarull, al nord de l'Iraq i es van veure afectades pel tancament de fronteres. 


La ministra d'Exteriors, Arancha González Laya, ha explicat aquest divendres en roda de premsa que també han rescatat 12 persones que es trobaven a Afganistan. La ministra ha destacat els "esforços" diplomàtics amb "l'acció de l'Exèrcit espanyol" en el que ha definit com a "situacions de gran excepcionalitat".

"En situacions de gran excepcionalitat, acompanyant aquests esforços amb l'acció de l'Exèrcit espanyol. Després de retornar 12 persones que es trobaven a Afganistan i set dones catalanes que es trobaven al Kurdistan, a qui s'ha acompanyat a retornar a Espanya" ha apuntat. 

Publicitat
Publicitat

8 Comentaris

Publicitat
#7 J Ramón, Oviedo, 04/04/2020 - 10:32

Curiosa la redacción.- "retornar 12 personas y siete mujeres catalanas"
Se nota que las mujeres catalanas no tienen la condición de persona por razón de sexo...

#7.1 Pan con tomate y jamón Ibérico, La peste amarilla daña el cerebro, 04/04/2020 - 12:01

"Se nota que las mujeres catalanas no tienen la condición de persona por razón de sexo..."

¡Huy...! como se nota que eres carbayón y pareces desconocer la idiosincracia de la raza catalana... que evidentemente es "distinta y superior..." al resto de las "personas" sobre todo si pertenecen a la secta catalanista como es el caso...

#6 Pan con tomate y jamón Ibérico, La peste amarilla daña el cerebro, 04/04/2020 - 10:07

La Bofarull esta... se va al culo del mundo para rodar sus basuras separatistas bananeras... pide ayuda a TV3 y panfletos separatistas varios pero es el ejército español, al que desprecia, quien tiene que enviar un helicoptero para recojerla...y en vez de dar las gracias... dirá que paga impuestos...

#6.1 Pan con tomate y jamón Ibérico, La peste amarilla daña el cerebro, 04/04/2020 - 13:18

Efectiviguander... esto es lo que dice aquí la simpatizante de los CDR´s en su instagram...

"El viaje en helicóptero Erbil-Bagdad y el interminable vuelo en avión Hércules hasta Zaragoza, sin ventanas, no lo olvidaremos nunca..."
Vamos... un mal servicio de taxi... de las gracias al ejercito por sacarlas del merder... res.

#4 Ojotuerto, Calafell.tab, 04/04/2020 - 06:40

Sólo he visto en Ara "tornan a casa". Otra forma de darla, y luego esta noticia de normalidad. Unas expatriados por trabajo, o cualquier circunstancia , que vuelven por los medios disponibles. Si es ejército pues zona complicada. Pero no darla por el "periodismo subvencionado" crea un marco irreal, una manera de cómo funciona el mundo, que no es

#3 luis, barcelona, 03/04/2020 - 21:45

¿Es que en esa zona no hay una EMBAIXADE?
Hubiera ido mas rapido

#2 Figueras, Figueras, 03/04/2020 - 21:22

Que malo es el ejercito eh lazis?? Gracias militares, gracias por ser profesionales y no politizados.