Publicitat
Societat · 26 de Gener de 2014. 12:44h.

L'última victòria catalana

Commemoració de la batalla de Montjuïc del 1641

La commemoració de la batalla de Montjuïc, organittzada per Patriotes per la Devolució amb la col·laboració de Memorial 1714 i Coronela de Barcelona, s'ha celebrat aquest matí al pati del castell, amb diverses representacions.
 
L'enfrontament militar entre l'exèrcit catalano-francès i les tropes castellanes va ser una batalla decisiva en la Guerra dels Segadors (1641) que va obligar les tropes castellanes de Felip IV a recular fins a Tarragona.

És també l'última victòria militar d'una Catalunya independent si exceptuem alguna altra com la batalla de Talamanca (1714), aquesta ja a la Guerra de Successió, que no va impedir tanmateix la derrota final.

Imatge dels actes
Publicitat
Publicitat

28 Comentaris

Publicitat
#16 BEJOTA, BCN, 28/01/2014 - 18:52

Possible derrota electoral independentista

Les preteses eleccions plebiscitàries poden ser perdudes per l'independentisme, segons fonts de la cúpula de CiU. A més, CiU i ERC estarien en "empat tècnic". La moral els hi ha caigut per terra.

#15 BEJOTA, BCN, 27/01/2014 - 17:34

Els partits independentistes s'estanquen
Una enquesta publicada per La Razón apunta que els partits defensors de la secessió (CiU, ERC i la CUP) obtindrien 71 o 72 escons en unes eleccions autonòmiques, dos o tres menys que els 74 que sumen en l'actualitat.

#15.1 Lluís, Sant Cugat V., 28/01/2014 - 02:41

#15

Bejota, qué te a veure això amb aquesta notícia. No et creguis mai una enquesta de la razón. Es pensen que ets tonto...

#15.2 BEJOTA, BCN, 28/01/2014 - 18:53

LLUIS ,NO ET CREGUIS MAI UNA ENQUESTA DE'L CEO.

#14 Sandro, Valencia, 27/01/2014 - 16:34

Victoria catalana que supuso la ocupación francesa y a la larga la perdida del Rosellón... ya hay que ser toooontos.

#13 Hispano, Mastia, 27/01/2014 - 16:21

Cataluña independiente? Cuando? Cómo? Donde?

#12 Jordi, Zaragoza, 26/01/2014 - 20:50

¿Cataluña independiente? ¿De quién? Esa última victoria del ejército francés, tras la traición catalana, supuso la pérdida de toda la Cataluña (y España) al norte de los Pirineos. ¡Y encima hay estúpidos que la celebran!

#12.1 yaaaa, Barcelona, 26/01/2014 - 23:10

Preguntale a los portugueses o a los flamencos , jajajajaja, estos también debieron ser unos buenos traidores, pero encima oportunistas por aprovecharse de la situación en Catalunya para rebelarse.
A ver si nos damos cuenta que España no existía como tal más allá de Castilla y sus imposiciones

#12.2 III Duque de Alba, Lisboa, 27/01/2014 - 08:59

Para yaaaa...Cataluña forma parte del reino de España desde su fundación con la unión de los reyes Catolicos.......Portugal y los territorios flamencos fueron anexiones posteriores del imperio Español

#12.3 yaaaa, Barcelona, 27/01/2014 - 15:54

La diferencia entre Portugal y Catalunya es que uno se movía más dentro de la órbita hispana y otro dentro de la orbita francesa, del resto nanai que nanai , ¿cuanto tiempo paso entre la guerra de los segadores la union de Portugal y España y los reyes catolicos? , insignificante tiempo.

#12.4 CartanyaXsisi, bcn, 27/01/2014 - 19:57

#12.4

Para Duque de Alba. Estàs confós, millor dit en confonen. El Rei Ferran tenia a la Corona d`Aragó i tots els seus territoris conquerits per els Catalans i Aragonesos, totalment independents del Reina de Castella, que eren totes les altres terres de la ara dita Espanya, però no avanç..

#12.5 CartanyaXsisi , bcn, 27/01/2014 - 20:02

#13.5

la resposta per el que es fa dir Hispano, també et val per tu, es que est el mateix o no?, per que si no deu ser el teu germà fen la mateixa pregunta.

#12.6 Lluís, sant cugat v., 28/01/2014 - 02:36

Quan va morir isabel la catòlica l'hereu de castella no va ser ferran per que les corones no estaven unides. Ergo, espanya no existía. Eren regnes separats. Independents.