Els nous trens semidirectes que uniran Manresa i Barcelona començaran a circular d’aquí a una setmana i permetran realitzar el viatge entre aquestes dues ciutats en un temps inferior a una hora, el que suposa una reducció d’entre 10 i 15 minuts respecte els viatges convencionals.
En total hi haurà sis noves expedicions semidirectes diaris, tres per sentit, que es realitzaran amb unitats Civia simples, uns trens modulars i el model més nou dels que circulen actualment al servei de Rodalies de Barcelona. Poden transportar gairebé mil viatgers.
Les noves circulacions semidirectes faran només tres parades intermèdies entre Manresa i Barcelona (enlloc de les 11 que fan els semidirectes actuals): Sant Vicenç de Castellet, Terrassa i Sabadell centre. En arribar a Barcelona-Sant Andreu faran parada a totes les estacions del recorregut (Sant Andreu Arenal, la Sagrera-Meridiana, Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Barcelona-Sants i l’Hospitalet) per permetre una òptima distribució.
Actualment al corredor Barcelona-Manresa hi ha dos tipus de serveis: els convencionals i els semidirectes. Els convencionals tenen un temps de trajecte que oscil·la entre 1h 7min i 1 h 11 min. i els actuals semidirectes triguen entre 1h i 2 min i 1h i 6 min. Tota la línia R4 (Manresa-Sant Vicenç de Calders) transporta diàriament 110.000 usuaris. És la línia més llarga de la xarxa de Rodalies amb un total de 143 km.