La manifestació antiracista convocada aquest dilluns a Salt (Girona) per protestar per la mort de George Floyd a mans de la policia als Estats Units va acabar amb destrosses a mobiliari urbà, vehicles i l'assalt a un supermercat.
ATENCIÓN Esto no saldrá en la TV.
— Sergi Fabri (@SergiFabri) June 2, 2020
| Vídeo del saqueo de ayer al Aldi tocando a los Maristas, en Gerona. Parece que agredir y robar entra dentro de su concepto de "manifestación pacífica". ¡DIFUSIÓN! #PongamosOrden @vox_es pic.twitter.com/yOrj7A3lLD
Un cop finalitzada la marxa, alguns manifestants van llençar objectes als agents dels Mossos d'Esquadra, es van incendiar contenidors, van trencar vidres de cotxes que es trobaven aparcats a la zona i també es va provocar el trencament de vidres a entitats bancàries i a l'Audiència de Girona. També es va assaltar un supermercat ubicat a la zona de les Hortes de Santa Eugènia, on van robar productes per llançar-los a la policia.
Desenes de persones es van manifestar aquest dilluns a Salt (Girona) en contra del racisme en el marc del moviment Black Lives Matter (“les vides dels negres importen”, en anglès) que està promovent les protestes antiracistes als Estats Units per la mort de l'afroamericà George Floyd a mans de la policia de Minneapolis el passat 25 de maig.
La marxa va transcorrer entre la plaça de la Llibertat i l'Ajuntament de la ciutat també s'ha aturat davant la comissaria que comparteixen a Salt els Mossos d'Esquadra i la Policia Local. Els manifestants han cridat consignes com “prou d'abusos policials” o “no puc respirar”, que van ser les últimes paraules que va pronunciar Floyd.
Orgullosíssimes de la joventut saltenca que ha decidit sortir al carree x combatre el racisme. No puc respirar! #BLACK_LIVES_MATTER #GeorgeFloyd pic.twitter.com/0sRGyApfCk
— Espai Antiracista (@EAntiracista) June 1, 2020
"No és una lluita de blancs contra negres, no és una lluita de negres contra blancs, és una lluita de totes contra el racisme. Aquí estem les antiracistes!”. “Orgullosíssimes de la joventut saltenca que ha decidit sortir al carrer per combatre el racisme. No puc respirar!”, manifesta l'associació Espai Antiracista.
De la seva banda, a Barcelona, unes 300 persones s'han concentrat davant el consultat dels Estats Units a la capital catalana per protestar contra “la violència racial” de la policia nord-americana. Els concentrats han cridat lemes com “Barcelona, antiracista” i “la policia tortura i assassina”.
Una manifestación “ espontánea “ llega a la comisaría de @mossos en Salt ( Girona ) . pic.twitter.com/f5Er001T29
— Politeia (@Politeia_Cat) June 1, 2020
