Publicitat
Societat · 8 de Gener de 2014. 16:32h.

Muriel Casals demana a Margallo que "ens deixin votar"

El ministre d'Exteriors replica que “Catalunya ha estat rescatada"

La presidenta d'Òmnium Cultural, Muriel Casals, ha demanat al ministre d’Exteriors, José Manuel García Margallo, que deixin fer la consulta. Casals ha aprofitat un dinar-col·loqui de Barcelona Tribuna -organitzat per La Vanguardia, AED i la Societat Econòmica Barcelonina Amics del País- amb la presència del ministre espanyol per reivindicar el dret a decidir.

"Per què no ens deixen votar?”, ha preguntat la presidenta d’Òmnium dirigint-se a Margallo.“Veient que el Govern espanyol ha estat recentralitzant, que cada cop hi ha hagut més imposició de polítiques públiques als territoris, no li sembla que és lògic que reaccionem demanant l’exercici del dret al decidir?”, ha dit.  

“No li sembla que una bona manera de fer front al tema seria deixar-nos votar i expressar quina és la voluntat de la majoria dels catalans?”, ha afegit Casals. “Demanar el que és possible és sensat, demanar allò probable és temerari, demanar allò que és impossible és perillós”. A més, el ministre ha afirmat que “Catalunya ha estat rescatada”.

Segons Margallo, el Govern del PP ha ajudat a “rescatar Catalunya d’una situació financera com a mínim delicada mitjançant el pagament de proveïdors i el Fons de Liquiditat Autonòmica”.

“S’han posat en marxa inversions tan importants com la connexió amb França, s’ha posat en marxa el corredor mediterrani. Per tant a Catalunya s’han fet inversions”, ha afegit.

Publicitat
Publicitat

93 Comentaris

Publicitat
#49 carracuca, barcelona cataluÑa ESPAÑA, 09/01/2014 - 16:37

vaya repaso y cacho de respuesta que el Sr. Ministro de ESPAÑA le ha pegado a esta paniaguada del momiun gutural que en su vida ha trabajado en algo de provecho. Seguro que por la noche no pudo dormir y tuvo pesadillas pensando porqué se metió en este fregao.

#49.1 PALLANGA, EL CEL, 09/01/2014 - 19:56

Tambien podria haber hablado de los recortes de impuestos q el Sr. Monago practica en Extremadura, región donde extrañamente se recauda el 30% de lo que gasta y el 40% de los trabajadores son funcionarios. Curiós, molt curiós això d'Espanya q les regions productives han de ser rescatades.

#48 iñigo, bilbao, 09/01/2014 - 12:31

A estas alturas intentar esconder que OC y la ANC son entidades completamente dependientes del poder político, que las usa para realizar el "trabajo sucio" de la socialización del independentismo, es tan absurdo como decir que el agua no moja. Esta señora es una delegada política del Govern, y punto

#48.1 PALLANGA, EL CEL, 09/01/2014 - 19:50

Que lejos queda el Mayo del 68 francés en que seguramente el Sr. Ministro (estudiando en Paris) escuchò o dijo aquello de "Se positivo, pide lo imposible" que repetiamos estudiantes. Curiós, molt curiós això dels espanyols que no recorden l'historia.

#48.2 PALLANGA1949, EL CEL, 09/01/2014 - 19:59

Lo curioso del caso es que en la democracia española, un español de izquierdas es lo más parecido a un español de derechas. Curiós, molt curiós aixó que el Tribunal Suprem premii al Sr. Botin i condemni al Sr. Atutxa.

#47 carles, freedom for st gervasi, 09/01/2014 - 10:33

...hem estat ultratxats 40 anys pel govern sarrienc. i ara volem recórrer el nostre propi camí.. ni votació ni històries, Sant Gervasi municipi 947 !!!!!!

#46 Eiximenis, Barcelona, 09/01/2014 - 09:24

Venint d'un polític del PP, i en el context actual, la frase de García-Margallo més aviat s'hauria de qualificar com a bajanada. Jo en dono una altra, d'un pensador de fa molts segles: la política és l'art de fer possible l'impossible. Aquest pensador es deia Aristòtil.

#45 Gerard, sísí, 09/01/2014 - 06:16

Ives Gounin creu que, malgrat la posició de Madrid, "al final hi haurà una doble negociació. Una, a dues bandes, entre catalans i castellans. I, d'altra banda, negociacions multilaterals a 28 o 29, amb els estats europeus, la Comissió i el Parlament. Cal entrar en una via raonable".

#45.1 Espartero, bcn, 09/01/2014 - 09:00

Ese es el problema que tenéis los indepes. catalanes y castellanos solamente??? y aragoneses, vascos, cántabros, asturianos, gallegos, andaluces, extremeños, murcianos, valencianos, baleares, canarios, ceutis, melillenenses, riojanos???

Confundís España con Castilla, no tenéis ni idea.

#45.2 gdc, sísí, 09/01/2014 - 13:01

España no existe, es un invento de Castilla.Felipe V firmó los decretos de Nueva Planta como rey de Castilla.En la serie Isabel NUNCA sale la palabra España porque España politicamen te es un invento de hace sólo 200 años en Constitución de Cádiz.