El centre islàmic pakistanès de Barcelona Camí de la Pau ha presentat una demanda contra la revista satírica El Jueves, per la portada sobre Mahoma. La denúncia, a la qual s'hi han sumat una dotzena d’entitats culturals i religioses musulmanes, és per presumptes delictes de calúmnies, injúries i ofensa dels sentiments religiosos.
La comunitat pakistanesa, en un comunicat, assegura que "entenem que la llibertat d’expressió permet als dibuixants de la revista El Jueves fer-ho, mentre es faci amb respecte i sense traspassar els límits d’un sa exercici d’aquesta llibertat".
També creuen que les vinyetes publicades "vulneren els sentiments religiosos" de la comunitat musulmana ja que es compara el seu profeta amb un delinqüent. Segons l'advocat dels denunciants la demanda es basa en el que es descriu a l’article 525 del Codi Penal.
La comunitat Camí de la Pau va ser també la impulsora de la manifestació del passat 21 de setembre a Barcelona per protestar per la pel·lícula Innocència dels musulmans, un llargmetratge nord-americà de dues hores que parodia la vida de Mahoma i per les caricatures del fundador de l'islam que ha publicat el setmanari satíric francès Charlie Hebdo.