Publicitat
Societat · 31 de Març de 2013. 16:14h.

Nou retard del TGV a París

Problemes amb la compatibilitat dels trens francesos i espanyols ajornen una vegada més la posada en servei fins al maig

Nou retard del TGV a París

Nou enderreriment

No hi haurà TGV directe Barcelona-París el 28 d’abril, contra el que s’havia anunciat amb pompa fa una mica més d’un mes. L’operadora francesa de ferrocarrils SNCF ja està venent trens amb escala a Figueres fins al 10 de maig, mentre s’especula  amb el 26 de maig com a nova data per a l’inici del servei.

Segons ha pogut saber e-notícies, el problema rau en el sistema europeu de seguretat ferroviària, ERTMS, que permet que els trens europeus puguin “entendre’s” amb els operadors de les xarxes i, per exemple, parar automàticament si és necessari. Actualment, els TGVs més nous de la xarxa francesa no estan llegint correctament l’ERTMS quan entren a la xarxa espanyola.

En alguns fòrums d’Internet, com el veterà Tranvia.org, es comenta que la nova data possible per a la posada en marxa dels trens directes a París (i a Tolosa de Llenguadoc, entre d’altres) seria el 26 de maig, sempre en funció de com funcionin els ajustos als trens.

Ni els governs espanyol ni francès han fet cap comentari al respecte, però qualsevol usuari pot comprovar que a la pàgina TGV-Europe.es, de la francesa SNCF, ja es poden comprar els mateixos trens que circulen ara amb escala a Figueres fins al dia 10 de maig.

La implantació del sistema ERTMS ja va ser una de les causes de l’endarreriment de la posada en servei de la línia d’alta velocitat entre Madrid i Barcelona.  De fet, entre 2006 i 2011 la majoria de trens entre Madrid i Lleida només circulaven a 200 quilòmetres per hora, perquè utilitzaven el sistema espanyol, ASFA.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat