El Govern ha aprovat aquest dimarts la gratuïtat dels peatges per als vehicles elèctrics purs, d’hidrogen, elèctrics d’autonomia estesa i hídrids endollables amb una autonomia mínima de 40 quilòmetres, incloses les motocicletes. Fins ara, només els elèctrics purs podien gaudir d’aquesta gratuïtat.
També tindran una bonificació del 30% els vehicles híbrids endollables amb autonomia elèctrica inferior a 40 quilòmetres i els híbrids no endollables, els vehicles de gas natural, gas liquat del petroli (GLP) o biogàs, benzina o bioetanol Euro 6 o superior. En canvi, se suprimeixen les bonificacions ECO a tots els vehicles dièsel i biodièsel, així com els de bioetanol i de gasolina que no compleixin la normativa Euro 6.
El Govern ha assegurat que “els nous criteris ajudaran a millorar la qualitat de l’aire, la salut de les persones i a estimular la indústria de l’automòbil perquè desenvolupi vehicles més nets”. L’Executiu català ha afegit que la nova normativa té la “voluntat d’incidir en la mobilitat interurbana per millorar la qualitat de l’aire de les principals aglomeracions urbanes”. Els canvis en el sistema de bonificacions responen a “la necessitat d’actualitzar-lo segons els requisits d’emissions més estrictes que va fixar la normativa comunitària Euro 6”.
Els descomptes ECO s’aplicaran a turismes, vehicles comercials lleugers, quadricicles i motocicletes. Per poder-se beneficiar de les noves bonificacions ECO -explica el Govern- els ciutadans s’han d’inscriure i seguir les instruccions del portal de tràmits de la seu electrònica de la Generalitat de Catalunya per acreditar els requisits.