Publicitat
Societat · 10 de Setembre de 2015. 11:17h.

Per una #N340SenseAccidents

El Govern i el RACC demanen “una solució immediata” per a reduir la sinistralitat a la carretera

Per una #N340SenseAccidents

Una imatge de la N-340

El RACC ha publicat una “nota informativa” a diversos mitjans de comunicació escrits on reivindiquen que “hi ha una solució immediata per al drama de la N-340”. En aquest sentit denuncien la “situació inadmissible” després de la mort de 17 persones en el que portem d’any i 66 des del 2010.

És per això que reclamen “una solució amb caràcter d’urgència” atès que l’esmentada carretera “no reuneix les condicions per garantir la seguretat dels usuaris”. Per la N-340 circulen una mitjana diària de fins a 25.000 vehicles, un 30% dels quals son camions.

“L’excessiva saturació de trànsit posa en risc la vida de les persones que hi passen, ja que s’hi produeixen molts avançaments que sovint acaben en xocs frontals”, adverteix el RACC, que afegeix que “no es tracta de buscar culpables, sinó de posar-hi solucions”.

El RACC creu que “desviar els camions de la N-340 per l’AP-7, amb una bonificació del 50% en el preu del peatge, permetria reduir els accidents de trànsit a pràcticament zero. No es cap solució teòrica, és una realitat que està en marxa i dóna resultat a la N-II a Girona des de l’abril del 2013”.

“La mesura beneficiaria als usuaris i els transportistes i no tindria cap cost per a l’Administració”, atès que “no s’hauria de compensar la concessionària de l’autopista, ja que la reducció del peatge s’ajustaria amb l’increment de trànsit provinent de la N-340”.

El RACC demana a Foment “l’aplicació immediata d’aquesta mesura per posar fre a la mort continuada de persones a la N-340 i es posa a disposició dels municipis afectats per impulsar la solució d’aquest malson que estan patint”.

Per la seva banda, el conseller Santi Vila ha considerat que “hem d'aconseguir bonificació pels camions, però també prohibició del pas de camions”. També ha deixat clar que “la factura per l'administració és zero, perquè la bonificació es compensa amb l'increment de camions que agafen l'autopista”.

Imatge de l'anunci

Publicitat
Publicitat

5 Comentaris

Publicitat
#5 luzbell, barcelonaq, 12/09/2015 - 14:19

se puede rescatar la antigua Aumar sin coste y que ningún coche ni camión pase por los pueblos pero ojo que los alcaldes trabajan para Abertis que sera compensada por los impuestos de los trabajadores por el paso de los camiones y por que no los coches, paso franco desde Sagunto hasta Hospitalet

#4 iñigo, castello, 10/09/2015 - 16:16

Es intolerable. Habría que tomar medidas urgentes. Por ejemplo, obligar a los camiones a usar la autopista. Se hace en más sitios. Es urgente.

#3 Aleix, Bcn, 10/09/2015 - 13:18

Via Fora als lladres de Madrid que desdoblen carreteres sense trànsit mentre els catalans es moren a la NII i la N340.

#2 Casper, Bcn, 10/09/2015 - 11:54

Sí, hombre, ¿y que se joda y se hunda la famosa Obra Social de los Peajes de la Caixa?

#1 Marc3, Barcelona, 10/09/2015 - 11:42

Jo si fos dels veïns del Perelló tallava la N340 fins que no vingui la ministra de foment i faci alguna norma que ho reguli. La Generalitat malauradament no hi pinta res. Així els camioners passarien per l'autopista tant sí com no.