Publicitat
Societat · 27 de Març de 2020. 10:50h.

Perpinyà és la ciutat del sud de França amb més infectats

Toc de queda entre les vuit de la tarda i les sis del matí

Perpinyà és la ciutat del sud de França amb més infectats

El Govern en ple va assistir a l'acte de Puigdemont a Perpinyà

Perpinyà s'ha convertit, en pocs dies, en el principal centre de la malaltia de Covid-19 al sud de França, segons recull el diari Le Monde en la seva edició d'ahir.

El centre hospitalari de la ciutat va catalogar, el dimecres 25 de març, 89 hospitalitzacions incloent 26 en cures intensives, segons Le Monde.

"Des de finals de la passada setmana, hem estat en una situació d'epidèmia que ha entrat en la seva fase de creixement exponencial, en termes de nombre i gravetat dels casos", ha afirmat Hugues Aumaître, cap de departament de malalties infeccioses i tropicals del centre hospitalari.

"Tenim una proporció particularment alta de casos greus a hospitalitzacions, en comparació amb el que hem vist en altres parts del territori".

Jean-Sébastien Boucard, cap de gabinet del prefecte dels Pirineus Orientals, Philippe Chopin, confirma "el sorgiment de l'epidèmia" amb vuit morts a partir de dimecres a la nit.

Perpinyà és la primera ciutat que ha experimentat la implementació d'un toc de queda, de 8 p.m. a 6 a.m., a partir de dissabte 21 de març.

"Som una ciutat al sud de França, que viu una mica a l'espanyola, amb diverses comunitats importants, gitanos, magribins ... Molts viuen a l'exterior, visiten familiars, als veïns".

"Estils de vida a l'aire lliure que poden ajudar a propagar el virus", diu Jean-Sébastien Boucard, qui aborda acuradament aquest tema "cultural".

Publicitat
Publicitat

73 Comentaris

Publicitat
#38 De debò? , Olala, 29/03/2020 - 22:05

Com es possible això? NO ME'N SE AVENIR!

#37 Jose Antonio Merida, Malaga, 28/03/2020 - 18:31

.

#36 Jose Antonio Merida, Malaga, 28/03/2020 - 18:29

Sabiendo lo de los contagios y pidiendo el alcalde permiso a Macron para hacer la reunión, pese a ello, ahora está el pago a tanta inconsciencia. Puigdemont estar satisfecho por ello. Gran victoria, una vez más. Suerte a los infectados y que preparen reclamaciones judiciales contra los participantes. Gracias.

#35 Luigi , ZGZ, 28/03/2020 - 12:33

Lo más dañino en un indepe es su ignorancia, como la que tiene tsunami democratic al decir que Fraga es parte de Cataluña. No por repetir una y otra vez una mentira va a ser verdad. Fraga forma parte de la Comunidad de Aragón. Pero entiendo que tsunami democratic miembro de la secta indepe,lo pueda entender.

#34 Bernat, Manresa, 28/03/2020 - 10:19

Sou males persones. Intentar vincular aquesta notícia amb la manifestació independentista de finals de febrer es absolutament miserable.

#34.1 Grijander, Ratafialand, 28/03/2020 - 14:49

Miserable, pot ser. Cert, ho és.

#34.2 CMR, BCN, 28/03/2020 - 15:32

#34

No, si te parece el triaje les ha caído del cielo, no te jode.

#34.3 Parlant de miserables, Chez Titole, 30/03/2020 - 16:14

Miserable és muntar un sarau multitudinari coneixent el que ens venia al capdamunt. Perque havíen estat apercebuts previament i s'ho varen passar pel folre.