El Transatlantic Institute, la delegació a la Unió Europea de l'American Jewish Committee ha recriminat a l'eurodiputada Clara Ponsatí en una piulada que "trivialitzés l'Holocaust" i "instrumentalitzés el genocidi de sis milions de persones" per avançar en la seva agenda política. La piulada de l'organització es produeix després que Ponsatí equiparés l'actuació de l'Estat amb els catalans amb l'Holocaust.
"Estimada Clara Ponsatí, enmig d'un debat sobre l'antisemitisme al Parlament Europeu has escollit trivialitzar l'Holocaust i instrumentalitzar el genocidi de sis milions de jueus per avançar en una agenda política completament no relacionada. Si us plau, retracti aquesta observació inacceptable" han escrit des de l'Institut.
L'American Jewish Committee es va fundar l'any 1906 amb l'objectiu d'aplegar la comunitat jueva dels Estats Units per a defensar els drets dels jueus a tot el món. És una de les organitzacions de defensa dels jueus més antigues dels Estats Units i disposa de delegacions arreu del món.
L'exconsellera Clara Ponsatí es va estrenar aquest dimecres al Parlament Europeu amb una intervenció en què va afirmar que la "intolerància" espanyola contra els jueus va inspirar Adolf Hitler per dur a terme l'Holocaust. Ponsatí va manifestar que Espanya ha substituït els jueus pels catalans per seguir practicant aquesta intolerància. La intervenció de Ponsatí es va produir durant el debat contra l'antisemitisme, el racisme i l'odi a Europa.