Publicitat
Societat · 3 de Setembre de 2018. 18:29h.

Primer resultat de Torra

L'Estat treu els camions de la N-340, una vella reivindicació sobiranista

Primer resultat de Torra

Seguint els passos de l’N-II a Girona, l’N-340 a les comarques de Tarragona ja és una via lliure de camions d’alt tonatge des d’aquest diumenge 2 de setembre. El Consell de Ministres va donar llum verda el passat divendres a la mesura, llargament reclamada al territori, amb l’objectiu de reduir la sinistralitat en una de les carreteres més complicades de l’Estat.

La coneguda com la carretera de la mort té una mitjana de 200 accidents anuals i ha deixat un total de 116 morts des del 2010. L’elevat trànsit de camions s’apuntava com una de les causes principals d’aquestes xifres, en una via ja de por sí molt saturada. El fet que entre el Vendrell (Baix Penedès) i Altafulla (Tarragonès), així com entre Penyíscola (Baix Maestrat) i l’Hospitalet de l’Infant (Baix Camp) no existís una alternativa gratuïta, encara complicava més la situació.

Els alcaldes dels municipis afectats i diferents plataformes ciutadanes havien fet pressió amb talls de carretera durant els últims tres anys. Finalment, el govern de Pedro Sánchez ha impulsat la mesura. Els camions s’han de desviar de forma obligatòria cap a l’AP-7 en aquests dos trams on no hi ha autovia. Tenen bonificacions del 50% per passar per l’autopista, una situació que no agrada als transportistes, que a banda d’haver de pagar la meitat dels viatges, senten que se’ls criminalitza pels accidents a l’N-340.

Aquest dilluns 3 de setembre, en el primer dia laboral des que s’ha implementat el desviament de camions, els Mossos d’Esquadra han posat diferents controls per avisar als camions que encara passen per l’N-340. De moment, només els informen, tot i que passat un temps ja els procediran a sancionar, tal com han apuntat des del Servei Català de Trànsit de Tarragona.

La mesura ve acompanyada també de millores pels vehicles lleugers, ja que tots aquells que facin un viatge d’anada i tornada entre Vilafranca i Alcanar el mateix dia tindran bonificat el 100% de l’import. Igual que passa a l’N-340, també ha entrat en vigor la prohibició de circular a l’N-240 pels camions entre les Borges Blanques i Montblanc. En aquest cas, els camions s’han de desviar cap a l’AP-2.

Publicitat

3 Comentaris

Publicitat
#2 Vicent, Vilassar de Mar, 10/09/2018 - 09:56

És Peníscola.

#1 Pere, tgn, 04/09/2018 - 09:44

El que tocaria ja seria fer l'autovia a tot el territori, i no anar fent pedaços....

#1.1 pepe, andorra, 04/09/2018 - 14:34

no es por casualidad, si no existe conexion entre la A2 y Zaragoza y la A7 con Castellon es solo pq la Caixa tiene poderosos amigos en las consejerias de obras publicas y el ministerio de fomento, lo han retrasado hasta q ya se las han vendido, ahora sacaran pasta de los contratos de mantenimiento en lugar de las concesiones. Lo de siempre.