Publicitat
Societat · 8 de Juny de 2021. 08:41h.

Primera desobediència del nou Govern

"Les proves d'accés a la universitat no es toquen" malgrat la sentència del TSJC

Primera desobediència del nou Govern

La conselleria de Recerca i Universitats no se sent interpel·lada per les mesures cautelaríssimes dictades pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que accepta la petició feta per l'Asamblea por una Escuela Bilingüe de Cataluña (EBA) de deixar de prioritzar el català en els exàmens.

La consellera d'Universitats i Recerca, Gemma Geis, ha assegurat que "la llengua catalana és la llengua vehicular de Catalunya" i ha advertit que "les proves d'accés a la universitat no es toquen". "Ja s'estava garantint que els alumnes triessin la llengua a l'hora de fer la selectivitat", ha defensat.

Geis ha destacat el "bon funcionament" de les proves PAU on "sempre s'ha garantit el dret a triar la llengua de l'examen i mai hi ha hagut cap incidència". En concret, la resolució judicial tomba el paràgraf tercer de l'apartat 1.1.2 de la instrucció de les PAU de repartir primer els enunciats de l'examen en català, i de manera residual ("[...] només si algun alumne ho demana [...]") en castellà.

Finalment, la titular d'Universitats i Recerca ha informat que "reforçarem la comunicació als estudiants sobre el dret a fer l'examen en la llengua que vulguin com ja saben des de sempre".

Publicitat
Publicitat

37 Comentaris

Publicitat
#22 Manel, Bcn, 08/06/2021 - 19:30

La AEB són uns fantasmes ultres. En les proves de Selectivitat, només un 5% ha demanat la prova en castellà, vaja, com cada any. Felicitats campions, calia el numeret?

#22.1 JM, Barcelona, 09/06/2021 - 10:12

Cuando yo hice la selectividad hace más de 15 años, no tenía ni idea de que se podía elegir el idioma. Si no, la hubiera pedido en español. No porque no sepa catalán, sino para jorobar. No están dando opción. Es catalán, y si no te gusta te tienes que quejar, lo cual implica esfuerzo. Pero esto no es una pugna por ver qué idioma gana

#21 CAN PIXA, Barcelona, 08/06/2021 - 19:10

Si el Govern de la Reùblica", DESOBEEIX
quan les lleis NO LI AGRADAN

Els ciutadans CATALANS
que tambe PODREM DESOBEEIR, les lleis d'Aquet Govern, QUAND NO ENS AGRADIN?

Sempre podreu dir que "NO SABIAM EL QUE FEIAM" ¡¡¡¡¡

#20 BJMR, Bilbao, 08/06/2021 - 18:37

Espera que te llegue la citación judicial y luego, previo juicio, los embargos de bienes, ya veremos si te pones tan farruca...

#19 Lobisome, BCN, 08/06/2021 - 16:14

Yo creo que debería hacerse unas foto sonriendo, con el texto de las medidas cautelarísima dictadas por el TSJC colgado de la pared, como cuando entonces. Con esta gente, y para que vayan aprendiendo, hay que adoptar la táctica del palo y la zanahoria, solo que , al parecer, sin la zanahoria... Y que conste que estoy a favor de los indultos!

#19.1 Lobisome, BCN, 08/06/2021 - 18:04

A favor de los indultos digo porque, a efectos prácticos, la impresión que uno tiene es que los presos ya pasan más tiempo en la calle que dentro, además se quiebra el relato indepe ("España = Turquía") y lo más importante, será letal para Sánchez a medio plazo. Que el PSOE actual cabe su propia tumba no puede traer más que beneficios...

#18 Pepón, Bcn, 08/06/2021 - 16:13

Son unos etnolingüístas recalcitrantes. La ley de inmersión es una vergüenza. Han convertido el catalán en una lengua de imposición.

#18.1 Carles6, Bcn, 08/06/2021 - 19:32

Els ultres garrulos tot ho veieu una imposició. Saps què es l'ascensor social?' Doncs això.....