Publicitat
Societat · 12 de Setembre de 2011. 15:06h.

Pujol insta a catalanitzar 'chonis'

Recita la canço d'Els Catarres i demana 'Jenifers' que parlin català

L'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol, va recitar a Igualda la cançó d'Els Catarres, Jenifer, que parla de l'amor entre un noi "molt català" i una "choni de Castefa". Pujol va explicar als presents que "una choni és sovint una noia del món castellanoparlant" y va lamentar que les Jenifers "després de molts anys a Catalunya no parlin català".

L'expresident ha estat entrevistat a El matí de Catalunya Ràdio on ha explicat que va triar la canço perquè "la identitat catalana està molt amenaçada".

"La Choni és una part important del futur de Catalunya. A mi m'està bé que surtin amb una choni, però a mi el que m'interessa és que hi hagi molta gent que es digui Puigdemont i Martínez", ha explicat, a més de demanar-li a un dels membres del grup musical, present a l'entrevista, que "incorpori moltes chonis".

Pujol ha dit que només no està d'acord "amb que jo sí que respecto els pericos de Sarrià" i que "en Serrat no ha estat mai un traïdor". Riera, membre d'Els catarres, ha dit que "jo tampoc tinc res contra els pericos, i tinc discos de Serrat".

Jordi Pujol
Publicitat
Publicitat

68 Comentaris

Publicitat
#29 Gerard, Barcelona, 14/09/2011 - 17:58

No hi ha hagut prou amb 30 anys d'adoctrinament ?pujolista? que encara ara, ja en la seva senectut, li hem de suportar les ocurrències?
Millor ens aniria a tots si s?apuntés a les excursions de l'INSERSO.
Gerard

#28 choni, Barcelona, 14/09/2011 - 00:33

Estoy muy decepcionada pensando que las chonis no van a votar a CIU ya que vivimos en un pais como Cochabamba. Catalunya es otra cosa.

#27 Tomppa, Sabadell, 13/09/2011 - 09:09

Jennifers dels catalans que conec, tothom parla ÚNICAMENT en castellà! Tothom, es impressionat, homes catalans són inútils, ni les seves parelles volen respectar el català! Es impressionant de debò. Dones fan un xic millor :) Homes catalans no són gaire valents.

#27.1 Gerard, Barna, 13/09/2011 - 13:14

Doncs jo cada vegada escolto més txonis parlar en català, o intentar-ho com a mínim. Això va com va, però cal ser més ferms i no canvia de llengua.

#27.2 Irene, Girona, 14/09/2011 - 21:22

Personalment, s'ha de reconèixer que cada vegada hi ha més gent que parla castellà i no entra dins la tipologia de "choni". Cadascú té el dret de comunicar-se com vol, ser persona va més enllà d'una llengua. Per altra banda, crec que s'ha de respectar el català.

#26 ni mas ni menos, b, 13/09/2011 - 08:23

Si las chonis se dejan, por eso de la libertad personal y el derecho a elegir.

#26.1 Gerard, Barna, 13/09/2011 - 13:15

Molt bé, però tandebó haguessin estat tan respectuosos tots aquells que han vingut a Catalunya a castellanitzar-la des de fa segles. En contra de la llengua que es troba en el seu territori natural, no ho oblidem.

#26.2 mas que menos, terrassa, 14/09/2011 - 09:57

La libertad personal y el derecho a elegir implica conocer más de una lengua, sino no es libertad, es no tener otra opción.

Cuanto más lenguas mejor!!!!

#25 Pepo, Terrassa, 13/09/2011 - 03:04

Potser deguda la meva tendencia a buscar-li el cop de rosca humorístic a les coses, pero em sembla absolutament genial, com ja ens té acostumats, la intervenció del Sr.Pujol. Igual que d'en Nuñez (tot i que de més prestigi), se'n podría fer un llibre de les seves intervencions