Publicitat
Societat · 20 de Maig de 2014. 19:31h.

“Putos judíos” va ser trending topic a Espanya

La victòria del Maccabi davant el Reial Madrid provoca antisemitisme a Twitter

“Putos judíos” va ser trending topic a Espanya

Una captura d'imatge d'un dels tuits amb missatges antisemites

La derrota del Reial Madrid davant el Maccabi de Tel Aviv a la final de l’Eurolliga de bàsquet, disputada el passat diumenge, va provocar un allau de reaccions antisemites a Twitter per part de milers d’usuaris, que van provocar que l’etiqueta “Putos judíos” fos trending topic a Espanya.

Arran d’això, aquest dimarts onze entitats jueves i associacions catalanes contra l’antisemitisme han presentat una denúncia a la Fiscalia General de l’Estat perquè identifiqui cinc usuaris de Twitter que van fer tuits en què “s’incita a l’oci, al genocidi i la xenofòbia contra el poble jueu”.

La denúncia demana la imputació d'aquests cinc usuaris per cometre presumptament delictes contra les llibertats públiques i incitació a l’odi i d’enaltiment del terrorisme. Amb l’objectiu de facilitar la identificació d’aquests usuaris la denúncia reprodueix els tuits injuriosos amb la identitat dels autors. A més, les entitats jueves també fan constar l’existència de 18.000 piulades més que van fer referència antisemites a la xarxa social.

Una captura d'imatge d'un dels tuits amb insults contra els jueus

Publicitat
Publicitat

37 Comentaris

Publicitat
#15 Xipolleig, Barcelona, 21/05/2014 - 11:44

L'extremisme espanyol sempre ha tingut 2 fòbies eternes, els jueus i els catalans.
El que diuen aquests subjectes a identificar, no és res més que el que hi ha en el subconscient de l'ultranacionalisme espanyol, representat en diversos partits

#15.1 VICTOR, Bcn, 21/05/2014 - 13:30

si és veritat, si esq no sé com som tan bons i inteligents i dialogants els catalans, de veritat q el poble de déu no som nosaltres???

#15.2 Toni, Organyà, 21/05/2014 - 15:17

El mesetarisme ranci o ultranacionalisme espanyol com molt bé dius, aquell dels senyoritos i els peons a la plaça del poble, sempre ha odiat als jueus, als catalans i també els massons.

#15.3 Pere Prats, Sants, 21/05/2014 - 18:02

Victor, més que el poble de "deu", som el poble de "once", per que s'ha d'estar molt cec per voler continuar estant a Espanya.

#15.4 LLCR59, Banyoles, 21/05/2014 - 19:07

De totes maneres, coses com aquestes ens beneficien als catalans. Algú dubte que Israel serà un dels primers estats que reconeixerà la República Catalana independent? I si ho fa Israel, que ho farà tot darrera?

#15.5 Saprissa, Sants, 22/05/2014 - 10:31

#15.4

-Pel sól fet d'uns quants twitters de gent anonima Israel donarà suport a la independencia de Catalunya??? qui no és conforma es pq no vol...

#12 ccc, bcn, 21/05/2014 - 09:17

aquests energúmens han de pagar les conseqüències dels seus actes. No val tot.

#12.1 ambaixadorCAT, Bristol, Figueres, 21/05/2014 - 11:28

exacte,
la ironia de l'assumpte és que estic pràcticament segur que més d'un dels que va piular missatges antisemites dels més bèsties és el primer que acusa al poble català de nazi pel simple fet de voler decidir el nostre futur.

#10 Saprissa, Sants, 21/05/2014 - 06:19

m'agradaria q sapigueu q els afeccionats del Maccabi no tenen molta estima a sang culé i els grups d animació del palau ja q sempre la lien amb senyeres palestines...

#10.1 pep, manresa, 21/05/2014 - 09:09

No n'he vist mai cap, en canvi sí que he vist alguna estrella de David, de tota manera sí n'hi hagués alguna tampoc voldria dir res, forma part de la llibertat d'expressió, al Camp Nou ha vist marroquines, angleses, argentines, brasileres, etc. i ja no diguem el què es veu a Cornellà-El Prat

#10.2 Saprissa, Sants, 21/05/2014 - 09:51

no recordeu com fà aprox. 3 o 4 anys van rebre al Barça de basket al aeroport de Tel Aviv per aquest motiu???evidentment q hi ha i té q haver llibertat de expressió, jo només recordo q recordem-nos del q passa i q no mirem la palla aliena i no la viga en el nostre.

#10.3 Josep, Lleida, 21/05/2014 - 13:52

Saprissa estas comparant portar una bandera palestina amb fer escarni i banalitzar el genocidi nazi que va matar 6 milions de jueus? En serio ho veus ni tan sols comparable? A qualsevol país civilitzat qui fa comentaris d'apologia del genocidi nazi es jutjat i empresonat com un criminal i tarat.

#10.4 ferran, Mollerussa, 21/05/2014 - 13:53

Perdona Saprissa, estàs comparant posar una bandera de Palestina amb un comentari que diu "jueus a la càmera de gas?". Estàs dient que l'apologia del nazisme és llibertat d'expressió comparable amb exhibir una bandera oficial d'uns territoris autònoms d'Israel?

#10.5 Saprissa, Sants, 22/05/2014 - 10:34

a veure homes de ponent, tinc sang de la terra ferma, qui compara??? estic "criticant" el mateix barometre per dònar una noticia quan interesa i quan no, al palau per part d una minoria sorollossa va proferir crits contra Israel i fotos de Sharon amb la creu gamada.

#9 -emilio, a, 20/05/2014 - 22:07

que ha dicho Homs? ¿ha repetido las paridas del otro dia? ¿sigue preocupado por la libertad d expresion en twiter amenazada por el PP?

#8 Luigi, Barcino, 20/05/2014 - 21:32

A lo mejor tenemos alguna sorpresa, con el origen geográfico ,de algunos de los mensajes.

#8.1 LLUC, 9N2014, 21/05/2014 - 07:24

Geográficanente no habrá ninguna sorpresa, hay madridistas en todas partes.

#8.2 ambaixadorCAT, Bristol, Figueres, 21/05/2014 - 11:31

#8

Luigi, en canvi si ho correlem amb el nivell educatiu, segur que trobem un patró inversament proporcional entre el nivell d'educació i la quantitat de missatges, o dit d'una altra manera, segur que el 80% dels autors dels missatges tenen un nivell educatiu inferior al 80% de la població.

#8.3 LLCR59, Banyoles, 21/05/2014 - 19:01

luigi: En el que no tindrem cap sorpresa és en l'idioma en que s'han fet aquestes piulades, oi?