Societat · 15 de Març de 2013. 10:51h.

Qui veurà el codi dels Mossos?

El distintiu, de nou xifres i situat a l'esquena, serà de difícil visió per al ciutadà

Qui veurà el codi dels Mossos?

Imatge del codi

Els agents antiavalots dels Mossos d'Esquadra portaran un codi alfanumèric d'identificació visible a l'esquena adherit amb un velcro a l'armilla quan estiguin de servei, tal com va anunciar el conseller d'Interior, Ramon Espadaler.

Malgrat això, ja són moltes les veus que no aproven el sistema, per tenir mancances diverses. En primer lloc, els Mossos portaran el nombre a l'esquena, quan ells carreguen de front. En segon lloc, presenta el problema de memoritzar els fins nou números de què consta el codi en situacions de tensió com les que es donen en les manifestacions.

En paraules del conseller Espadaler, el nou codi, anomenat NOP permetrà respectar l'"esperit" del decret de 2008, encara que preservant el nombre TIP dels agents, que els acompanya al llarg de tota la carrera, perquè no siguin víctimes de pressions i amenaces.

Amb aquesta mesura, Espadaler marca de nou distàncies amb el seu antecessor, Felip Puig, i dóna resposta a una reclamació de molts sectors de la societat civil perquè els agents de la Brimo portessin una identificació visible, tal com marca un decret del 2008.

Publicitat
Publicitat

14 Comentaris

Publicitat
#8 Ramon, Govern i pa tou, tothom en fa llesques, 17/03/2013 - 00:08

M'hi jugo un ull (d'aquests que acostumen a treure't els mossos quan passeges pel carrer) que ells ara s'hi posaran l'armilla fosforita que hi diu "Mossos d'Esquadra" al damunt l'armilla antibales, perquè s'han descuidat d'inscriure-ho al nou uniforme, i els podrien confondre amb... els "vio

#7 narcisa, pegue'm més fort que també tinc 13 anys, 16/03/2013 - 19:23

el bon mosso SS669NAZ92369 ha tret un ull a una altra senyora que passava pel carrer... ah, calla, no, que potser era el bon mosso KK786FUCK9870...

#6 UnoDeTantos, Jauja, 16/03/2013 - 09:00

Lo han (mal) copiado de la serie de humor británica IT Crow. En uno de los capítulos, el gobierno decide privatizar el teléfono de emergencias 999. Una vez privatizado pasa a ser el: 0118999881999119725-3

http://www.youtube.com/watch?v=PYwhu3K7o3I

Eso sí, esta vez no tiene ninguna gracia.

#5 Arnau, Barcelona, 15/03/2013 - 17:17

Sempre que hi ha una manifestació surten decenes de fotos de mossos pel davant i pel darrera, de perfil, de lluny i en primer pla, i ara que portaran número a tothom se li oblidarà portar la càmera o el mòbil. La qüestió es queixar-se.

#5.1 La qüestió és que primer disparen, i després miren, 16/03/2013 - 19:13

l'Arnau és tan mosso, però tan mosso, que només es queixa quan els seus companys de, diguem-ne "feina", li treuen l'ull a la seva dona quan passejava pel carrer. O quan apallissen i li trenquen les costelles al seu fill de 13 anys quan tornava a casa des de l'escola.

#5.2 Arnau, Barcelona, 18/03/2013 - 00:01

I tant que són Mosso, i orgullós de ser-ho, i moltes vegades no m'agraden ni m'enorllugeixo de coses que fan els antiabalots ni com es gestionen els fets que s'en deriven. Però, com tu, puc donar la meva opinió dels fets oi que si? Si els Mossos han d'anar identificats, els violents també.

#4 dAn, Barcelona, 15/03/2013 - 14:08

Si s'utilitza tot l'alfabet català, que consta de vint-i-sis caràcters, 6760 mil·lions...
Jo hagués afegit una xifra més, i així poder identificar tota la població mundial.