Diverses localitats del Baix Aragó denuncien l'aparició de pintades independentistes en mobiliari urbà com parets i senyals, segons informa el diari La Comarca. Els missatges s'haurien escrit a partir de diumenge, coincidint amb la fi de l'estat d'alarma i la llibertat de circulació entre comunitats autònomes.
A Aguaviva s'ha pintat el senyal del Baix Aragó col·locat a la carretera en direcció Morella, just al límit provincial amb Castelló, entre el terme municipal de la localitat i Zorita del Maestrazgo. S'ha ratllat el nom de la comarca i s'ha escrit a sobre 'El Matarranya Països Catalans' acompanyat de l'estelada.
L'alcalde de la localitat, Aitor Clemente (Ganar Aguaviva), condemna el que ha passat: "Cadascú és molt lliure de tenir qualsevol ideologia política i de expressar-la en llibertat però sempre que no atempti contra el patrimoni de tots".
A Belmonte de San José també va aparèixer dilluns a la tarda una pintada independentista en un mur privat que hi ha a l'entrada de la població. Pot llegir-se 'utilitza la llengua' al costat de la signatura de Jovent Republicà, organització juvenil d’ERC. El consistori va donar part a la Guàrdia Civil per si apareixien més pintades en altres localitats veïnes.
"Aquests actes vandàlics no són del gust de ningú i no tenen cap sentit fer-los en una població que mai s'ha caracteritzat per tenir cap tipus de problemes. No compartim aquestes accions i són totalment censurables", ha valorat l'alcalde del municipi, Alberto Bayod (PSOE).
Reivindiquen els Països Català a l’Aragó
Alcaldes mostren el seu malestar per diferents pintades indepes

Una de les pintades (foto: La Comarca)
¡A por ellos!
21 Comentaris
"El vot de Lleida val gairebé dues vegades i mitja que a Santa Coloma de Gramenet"N.B. TENÉIS UN 26% DEL CENSO (UNA PERSONA UN VOTO)EN LAS "PLEBISCITARIAS" DEL 14-F..
LOS ANEXIONISTAS DE LA FRANJA DEBERIAN REUNIFICAR EL ROSELLON QUE MOSSEN PAU CLARIS PERDIO EN VEZ DE REANEXIONARSE OTROS TERRITORIOS.
A q no tienen webs de hacerlo en plenas fiestas del pueblo? Acaban todos en el Matarraña, haciendo circo subacuatico.
Si les pillan en el acto que les den una buenas galletas
Sabeu que son els tan cacareados Paisus Catalans ?
Doncs el mapa del temps de TV3 i res mes. Ni mas ni menos. Una camama interesada com els coloms folladors de La Biblia i els marsianus de Roswell.
Per molt surrealista que sembli hi ha molta gent que viu i a cos de rei de coses aixi
Todo nacionalismo decadente es expansionista, por ejemplo el marroquí, espejo do de se miran los emires y sultanes catalanes. Marruecos tiene mapas que llegan más abajo de Mauritania. El nacionalismo cutre catalán es normal que huya hacia adelante e intente frenar la pujanza de zonas colindantes. Si catalunya es decadente, su lengua también?