Publicitat
Societat · 22 de Març de 2010. 18:59h.

Sanció de 10.000 euros a 'Alcohol Killer'

L’Agència Catalana del Consum ha sancionat l'empresa distribuïdora perquè "indueix a l'engany"

Sanció de 10.000 euros a 'Alcohol Killer'

La beguda 'Alcohol Killer'

L’Agència Catalana del Consum (ACC) ha sancionat Opendoor 2006, S.L., empresa distribuïdora a Espanya de la beguda 'Alcohol Killer' amb la imposició d’una multa de 10.000€, i com a sanció accessòria la publicitat d’aquesta multa, per vulnerar els drets dels consumidors.
 
La resolució de l’expedient imposa una sanció greu per induir a engany o confusió al consumidor, amb el següent redactat literal: “La presentació de productes mitjançant envasos, etiquetes, rètols, tancadures, precintes o qualsevol informació o publicitat que indueixi a engany o confusió”, ja que 'Alcohol Killer' es presenta en el mercat com un inhibidor de l’alcohol amb propietats saludables. A més, utilitza en el seu envàs un símbol molt semblant al de la professió farmacèutica (serp que envolta la copa d’Higia), la qual cosa pot fer pensar que es tracta d’un producte amb propietats medicinals.
 
Els anuncis de la beguda a Internet, xarxes socials i a locals nocturns la presenten com la “primera beguda antialcohol del mercat”, que combina els beneficis de “la medicina tradicional, l’homeopatia, la biotecnologia i la investigació farmacèutica” i realitza afirmacions com ara que “ajuda a metabolitzar l’alcohol, disminuint els seus efectes desagradables”, “elimina la ressaca”, “protegeix el fetge” i altres declaracions que l’ACC va demanar suprimir.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat