Publicitat
Societat · 9 de Maig de 2017. 09:06h.

Santiago Espot posa en evidència les contradiccions del procés

"Se'ns va dir que finalitzaria al cap de divuit mesos, va ser al març i no ha finalitzat"

Santiago Espot posa en evidència les contradiccions del procés

Santiago Espot, en un moment del debat

El president de Catalunya Acció, Santiago Espot, creu que "el referèndum es convocarà, però tinc els meus dubtes que s'arribi a celebrar". Així ho ha manifestat en un debat sota el títol "Borbons contra Catalunya" organitzat per l'associació cultural Vibrant.

Espot ha manifestat que "no es pensin que les crítiques són per posar pals a les rodes. Se'ns va dir que al cap de divuit mesos finalitzaria el procés, va ser al març i no ha finalitzat. Se'ns va dir que hi hauria una declaració d'independència si hi havia una majoria parlamentària. A la CUP se l'ha pressionada pels pressupostos o per aprovar alguna llei".

"Quan s'incompleixen una sèrie de promeses -ha afegit-, és normal que el poble, jo com a particular tinc tot el dret de fiscalitzar l'actuació dels meus dirigents polítics, a més a més les crítiques o els dubtes no poden ser contemplats com sovint passa com voler posar el dit a l'ull algú, en absolut".

Espot ha dit "jo crec que tota societat madura democràticament no ha de confiar únicament en la fe, sinó en els fets". Acte seguit, ha confiat en la paraula del diputat de Junts pel Sí, Antoni Castellà, que ha afirmat "si aquest referèndum no es fa, dimitiran". "Referèndum amb validesa internacional i presa de control polític en el territori, perquè si no caurem en el simbolisme una altra vegada".

Per altra banda el diputat d'ERC al Congrés, Joan Tardà, ha fet una crida a "convergir els independentistes amb els sobiranistes no independentistes" perquè "la clau de volta és que la Mireia, el president Puigdemont, el Junqueras l'Albano Dante i l'Ada Colau siguin capaços de verbalitzar el punt de trobada, què es convoca a la ciutadania anar a votar". "Si som capaços en uns mesos de saber convergir i culminar el procés d'acumulació de forces, aconseguirem una victòria", ha reblat.

La diputada de la CUP, Mireia Boya, ha augurat que el Rei Felip VI farà "algun tipus de gest", però "no m'atreveixo a dir quin". "El farà quan vegi que el referèndum ja és imminent", ha apuntat. "Quan veuen que la cosa va seriosament quan la unitat d'Espanya veuen que està en perill surten, es passegen, venen aquí, fan algun tipus de gest per amor a Catalunya, com ja han fet tants nosaltres no ens els creuem".

acte.jpg

Publicitat
Publicitat

27 Comentaris

Publicitat
#18 Josep, Barcelona is not Catalonia, 09/05/2017 - 14:13

el calli-calli, delator de comercios, incapaz de montar una empresa propia que funcionara y que se apuntó al carro de la secesión como medio para forrarse sin dar un palo al agua
http://www.elmundo.es/deportes/2015/07/28/55b767b5268e3eea698b4582.html

#17 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 09/05/2017 - 13:52

Per primera vegada, un govern europeu, el del Regne Unit, ha revelat l'existència de contactes amb el Govern de la Generalitat centrats en el procés cap a la independència.

Font: http://www.elnacional.cat/ca/politica/el-regne-unit-revela-contactes-sobre-el-proces-amb-catalunya_156027_102.html

#17.1 Jorge, BcnisnotCat, 09/05/2017 - 17:12

Jordi, gràcies per referenciar correctament la font d'on treus les cites que normalment reforcen els teus arguments. El titular de la notícia és correcte, pero si llegeixes l'article, els contacte són per evitar que la relació amb el Govern tingui una incidència negativa en la relación amb España...

#16 BCN Also Wants To Decide , Barcelona , 09/05/2017 - 13:35

Separatistes: no tingueu por a la democràcia. Fem 3 votacions: 1) escola trilingüe vs immersió, 2) BCN vol ser comunitat autònoma separada de la CAT rural que ens expolia, 3) eleccions autònomiques i comptem de nou vots indepes. Poseu les urnes!!

#16.1 Josep, Barcelona is not Catalonia, 09/05/2017 - 14:43

no, hombre no, que lo del "dret a decidir" sólo vale para lo que ellos quieren decidir, para lo demás no es democrático

#16.2 Josep, Barcelona is not Catalonia, 09/05/2017 - 14:43

no, hombre no, que lo del "dret a decidir" sólo vale para lo que ellos quieren decidir, para lo demás no es democrático

#15 pepe.----, andorra, 09/05/2017 - 13:25

los borbones no estan per se, contra nada, pero si alguien te jura fidelidad y tu juras sus fueros y al cabo de un año, te traicionan y se pasan al otro bando, cariño, lo q se dice cariño, no te van a tener, y eso es lo q no entienden los señores feudales de Cataluña, o lo saben y quieren disimularlo, q es lo mas problable. Los traidores, son asi.

#14 Galderic, Barcelona, 09/05/2017 - 12:30

Espot representa l'independentisme més útil al Regne d'Espanya, representa el freakisme més ranci que el que fa és allunyar a la gent sensata de l'independentisme. Suposant que sigui independentista, és absolutament inofensiu pel Régimen, com en Tena.

#14.1 pepe.----, andorra, 09/05/2017 - 13:23

si hombre, todo el q critica por donde van los dirigentes separatas es q esta a sueldo del cni, o es un lo q sea q diga el estado mayor separata. El sr. Espot es un ultra separata de mucho cuidado, pero q sea eso no quiere decir q no lleve razon en cuanto se le esta tomando el pelo al electorado independentista y son sus propios dirigentes.

#14.2 Galderic, Barcelona, 09/05/2017 - 17:58

En qüestió de prendre el pèl, els partidaris de la Catalunya espanyola podrien donar moltíssimes lliçons, de fet, només algú des de la mala fe o des de la ignorància pot defensar una Catalunya espanyola.