Publicitat
Societat · 12 de Juliol de 2016. 12:18h.

Santiago Espot proposa passar a "les mans"

Polèmica viral per un socorrista de Palamós que no atén un nen en català

Santiago Espot proposa passar a "les mans"

Santiago Espot

El president de Catalunya Acció, Santiago Espot, ha defensat a twitter emprar la violència en els casos de discriminació lingüística contra el català. Espot ha fet referència d’aquesta manera a la polèmica existent a les xarxes socials arran de la denuncia d’uns pares que asseguren que un socorrista de Palamós no va voler atendre el seu fill d’una picada de medusa per parlar en català.

“Aquí veureu l'odi racista contra catalans. Ara no poden matar-nos però ens deixarien morir”, assegura el líder de Catalunya Acció. En aquest sentit, afegeix que “amb ells no valen bones paraules. Cal un llenguatge més entenedor que, si cal, ha de passar per les mans”.

La denuncia de Lioba Costa a Facebook, amb fotografies del socorrista en qüestió incloses, assegurava que “avui a la platja La Fosca de Palamós una medusa ha picat l'esquena del meu fill. He anat al socorrista i no m'ha volgut atendre perquè no li ha semblat bé que em dirigís a ell en català”.

“Li he demanat que ens atengués en castellà ja que la salut passa per davant qualsevol disputa lingüística, però s'hi ha negat en rodó. Finalment, ens hem espavilat sols. Si us plau, divulgue-ho perquè no posi cap més català en perill!”, sentenciava.

Piulada d'Espot

Publicitat
Publicitat

134 Comentaris

Publicitat
#87 Dorotea de Chopitea, Palamos, 15/07/2016 - 13:41

Incluso si fuera cierto lo que dice la Loba, (los testigos lo desmienten) ha cometido un delito al publicar la foto del socorrista.

#86 Jordi Perpinyà, Perpinyà, 14/07/2016 - 21:43

Casper, ja ho ets d'unionista radical.

#86.1 pepe., andorra, 16/07/2016 - 11:39

amigo jorgito, lo q diga un separata radical de los demas, facha, radical, españolista y demas lindezas, me lo paso por el arco de triunfo. hay q ser muy tonto para creer cualquier cosa q diga un separata, en 35 años, no he visto una sola verdad salir por sus bocas. Son mas falsos q judas.

#85 Jordi Perpinyà, Perpinyà, 13/07/2016 - 23:40

?Si la persecución que ha recibido la lengua catalana me la hubieran hecho a mi, yo hubiera sido separatista o independentista?


Amando de Miguel

#85.1 Casper, Bcn, 14/07/2016 - 10:40

Si la sorna, escarnio y menosprecios que se producen en las pequeñas ciudades y pueblos de CAT a los castellano parlantes, yo me hubiera hecho unionista radical.


Josep Plà.

#84 Jordi Perpinyà, Perpinyà, 13/07/2016 - 23:26

?Recordo perfectament la meva experiència escolar: quan parlàvem català amb els companys, primer rebies un clatellot, acompanyat d'aquella frase tan popular: ?¡Habla en cristiano!?

Florià Giró Alguer, d'Arenys de Mar. Carta a la bústia de El PuntAvui (20/5/2015)

#84.1 Casper, Bcn, 14/07/2016 - 10:39

Recuerdo las tardes terroríficas de matemáticas y física en catalán, donde si sesteabas el cura de turno catalanista te arreaba con la regla en la punta de los dedos. Era puro horror y me caló hasta los huesos.

#83 Jordi Perpinyà, Perpinyà, 13/07/2016 - 23:23

?¡Di que eres español o te encierro!?

Una fiscal de l'Audiència Nacional de Madrid adreçant-se a l'Èric Bertran de 14 anys acusat de terrorista per haver enviat correus electrònics a alguns supermercats demanat-los l'etiquetatge en català.

#83.1 Casper, Bcn, 14/07/2016 - 10:37

Eso no me lo creo. Un Fiscal de París le dijo a un terrorista corso, ¿o renuncias a la independencia o guillotina?.