Societat · 7 de Desembre de 2021. 21:50h.

SCC pressiona Educació

"El Govern espanyol ha de complir i fer complir les sentències"

SCC pressiona Educació

Societat Civil Catalana (SCC) ha volgut recordar al Govern de Pedro Sánchez l'"obligatorietat" d'aplicar el 25% de les classes a les aules catalanes en castellà després de la sentència del Tribunal Suprem. Ho ha fet a través d'una projecció animada amb el lema "25% ja!" a la façana del Ministeri d'Educació.

D'aquesta manera, l'entitat ha reivindicat que "el Govern espanyol ha de complir i fer complir les sentències judicials, davant l'intent de la Generalitat de desobeir una vegada més les sentències fermes". En aquest sentit, ha assenyalat que l'Executiu de Pedro Sánchez "pot fer executar la sentència a través de l'Advocacia de l'Estat, que va iniciar el procés que ha derivat en les recents resolucions judicials".

El president de SCC, Fernando Sánchez Costa, ha recordat que "el 53% de catalans té com a llengua materna el castellà, enfront del 32% que té el català" i ha assenyalat que és "un acte incomprensible de supremacisme i sectarisme que la Generalitat es negui a aplicar una cosa tan elemental com un 25% de classes en la llengua de la majoria".

La responsable de drets lingüístics en SCC, Ángela Herrero, per part seva; ha manifestat que "la política d'imposició monolingüe no compta amb el suport de la majoria de catalans i perjudica els resultats acadèmics i la igualtat d'oportunitats dels castellanoparlants". "És contrària als criteris de l'ONU i la UNESCO sobre educació en llengua materna", ha sentenciat.

Publicitat
Publicitat

11 Comentaris

Publicitat
#2 pasaba por aqui, Santa Coloma de Gramenet, 08/12/2021 - 10:31

Y éstos quien son para presionar a nadie?

#2.1 Pan con tomate y jamón ibérico, La pesta groga fa malbé el cap, 08/12/2021 - 12:05

Pues son 5 ciudadanos representantes de una asociación con todos los derechos... comprendo que te sorprenda que no quemen contenedores ni agredan a nadie como hacen los tuyos, pero que quieres todavía queda gente sensata...
Y si tan de acuerdo estás con la inmersión ¿como va tu nivel C de catalán...? "no ho veig per cap lloc..."

#2.2 Neferu, Barcelona, 08/12/2021 - 12:07

Son gente de orden, de paz, con la ética que se necesita para que una democracia funcione. ¡¡Estulto!!

#2.3 pasaba por aqui, Santa Coloma de Gramenet, 08/12/2021 - 12:54

El meu nivell C de Català no va pas malament, benvolgut amic "Paambtomàquetinosequantescos esmés"... per mí poden reclamar el que vulguin, obviament, però com us queixeu sempre d` Òmnium, l´ ANC per voler atribuïr- se un paper que ningú els ha demanat, pensava que aplicarieu el mateix criteri per a tothom.

#2.4 pasaba por aqui, Santa Coloma de Gramenet, 08/12/2021 - 12:57

A tot això, el meu nivell C de català va potser (nomès potser) una miqueeeeeeeta millor que el teu. La frase correcta sería "No EL veig per ENLLOC". De res... faig un servei al païs... i per cert, qui crema contenidors i agredeix la gent no són "dels meus"... i per suposat, els fatxendes disfressats de ves a saber qué de SCC, tampoc. Bon día

#2.5 pasaba por aqui, Santa Coloma de Gramenet, 08/12/2021 - 12:58

Neferu, más allá de la sarta de tonterías que acabas de soltar (que no te la crees ni tú), si tienes que insultar, insulta bien... estulto dice...XDDD

#2.7 Pituta, dayagonal mar, 08/12/2021 - 17:29

No se insulta bien o mal, o se enfada el interlocutor, o no. En este caso el lumbrera se ha dado por aludido y, por tanto, ha sido insultado. Con lo de tontico romano. Felicidades.

#2.8 Franck bcn, Bcn, 08/12/2021 - 22:38

#2.1.

El dia que SCC faci una promoció i difusió de la llengua i literatura o cultura catalana de manera transversal, fora del món indepe, mel's creure, fins llavors, deduir que només van en una direcció i no es pas del tipus que he esmentat..

#2.9 pepe, andorra, 09/12/2021 - 12:26

son unos mandados de los partidos para hacer pasar por lucha lo q no es mas q una bajada de pantalones, pq nadie se acuerda o se olvidan a propósito, q las anteriores sentencias establecían la mitad y no la cuarta parte, q de todas maneras la cuestión no es esa, la cuestión es tener la libertad de poder elegir o hacerlo a la francesa.

#2.10 pepe, andorra, 09/12/2021 - 12:28

y respecto a lo q diga el creyente de los unicornios o el trolete q pasa por aqui y q lo pone el regimen, sin q el ni siquiera lo sepa, le doy las gracias por decirlo, por cierto, enlloc y también se puede decir no el veig per cap puesto, todo depende de la zona geográfica en la q hables esa lengua q los separatas están hundiendo a marchas forzadas

#1 Pan & tomate y jamón ibérico, El Trabuco catalán., 08/12/2021 - 10:29

Me temo que Pedrito no tiene eggs para enfrentarse al catalanismo... y no debería ser "solo..." el 25% que es una cosa ridícula. ¿Una legua regional un 75% por encima de la lengua nacional... que además es la segunda mas hablada del mundo...?
¿En la Bretaña... alguien se imagina la enseñanza del bretón por encima del francés...?