L'Assemblea Nacional Catalana ha posat en marxa la campanya ‘Signa un vot per la independència’ i està recollint signatures arreu de Catalunya per instar el Parlament a convocar una consulta abans del 31 de maig del 2014 o, en cas que l'Estat espanyol la prohibeixi, a fer una declaració unilateral d'independència "com a molt l'11 de setembre del 2014".
En la butlleta que signen els ciutadans, s'expressa que "demano al Parlament que dugui a terme totes les iniciatives polítiques per tal que es pugui celebrar, no més tard del 31 de maig de 2014, una consulta democràtica i políticament vinculant, en què es pregunti als ciutadans de Catalunya si volen o no que Catalunya esdevingui un estat independent".
El text també manifesta que "en el supòsit que l'Estat espanyol no permeti, impedeixi, o dilati la celebració d'una consulta democràtica o unes eleccions pleblisitàries, o no en reconegui els resultats, vull que aquesta petició sigui una manifestació lliure de la meva voluntat favorable -'vot'- perquè els representants electes del poble de Catalunya declarin la independència de Catalunya, d'acord amb el dret internacional, com a molt tard l'11 de setembre de 2014".