Publicitat

Un manifest acusa Colau de "col·lapsar" els carrers del barri

SOS per l'Eixample

Obres a Consell de Cent

El manifest “Salvem el Pla Cerdà. Salvem l’Eixample”, impulsat per l'empresari Javier Mirallas, cerca reunir les signaturas suficients per aturar les Superilles que Ada Colau impulsa a l'Eixample. El manifest acusa l'alcaldessa de "col·lapsar" el barri i defineix el proyecte com "l'anti Cerdà".

"Fa més de 160 anys, el Pla Cerdà va posar Barcelona al món del progrés urbanístic, malgrat l'oposició del govern municipal de l'època. Avui, un altre govern municipal cerca la seva destrucció, i amb aquesta la de Barcelona com a gran ciutat, perquè l'Eixample, que ha funcionat amb èxit al llarg d'un segle i mig d'expansió, n'és el seu fonament", indica.

"Cerdà va concebre la nova ciutat de manera igualitària. El principi bàsic era oferir un mateix ample de carrer de 20 metres per a tota la xarxa viària, amb l'excepció d'unes poques vies transcendentals de 50 metres. Així, no hi ha carrers de primera o de segona categoria. No s'afavoria més a uns propietaris, a uns veïns o comerciants, que a d'altres. La mateixa amplitud de voreres, de calçades, l'igual assolament per a tothom, fins i tot idèntica disponibilitat d'arbres cada 20 metres", recorda.

"L'èxit històric de Cerdà i benefici per Barcelona radica en l'encert de traslladar la idea d'igualtat a una determinada estructura urbana, a partir de la seva xarxa viària, perquè aquesta la que expressa la dimensió primera del fet urbà", afegeix.

"Ara, l'inici de les obres de la 'Superilla' de l'Eixample, significa, si no ho aturem, el compte enrere per destruir-lo perquè malmenarà la seva essència: la igualtat entre els seus carrers", considera.

"L'Eixample és tot el contrari del que pretén la 'Superilla' de Colau, que crea un terç de carrers privilegiats, sense trànsit i amb simulacres de verd, que progressivament es gentrificaran i seran pastura de pisos turístics, mentre descarrega tota la contaminació i la circulació sobre els dos terços de carrers restants", denuncia.

"Les obres, que ara han començat a Consell de Cent i en alguns altres punts, són el preludi d'aquest gran mal. Una ciutat de primera i una de segona dins del mateix Eixample: l'anti Cerdà", afirma.

"Suprimir un terç de la vialitat de l'Eixample, significa col·lapsar la resta de carrers, ja molt saturats per les males iniciatives del govern municipal, i amb aquests el conjunt de la ciutat, els serveis de transport i distribució", adverteix.

"El seu impacte negatiu va més enllà, perquè l'Eixample és el CBD, el centre administratiu i comercial de l'àrea metropolitana. El perjudici serà doble per les majors dificultats i costos d'accedir a la ciutat, i per la reducció d'activitat a Barcelona; principal actiu econòmic de Catalunya", alerta.

"La Superilla de l'Eixample té poc a veure amb la millora de la contaminació atmosfèrica i les emissions de CO?, que tenen altres millors de solucions. Respon a un prejudici ideològic: liquidar la mobilitat del vehicle privat; l'elèctric també, sense disposar d'un transport públic que ho faci possible. Persegueix forçar el decreixement econòmic", denuncia.

"El més greu és que tot aquest canvi radical de la ciutat es fa sense la tramitació urbanística, garant dels drets dels ciutadans, ni la consulta ciutadana que, fins i tot només pel tramvia, sí que es va produir durant el govern de l'alcalde Hereu, on la iniciativa va ser refusada. Són transformacions radicals contra els interessos i necessitats de la gent i de Barcelona", constata.

"Per aquestes raons, considerem imprescindible i demanem al govern municipal: L'aturada immediata de totes les obres de la Superilla. La seva tramitació com a modificació del Pla Urbanístic vigent. L'establiment immediat d'una data per a la consulta municipal pertinent i l'adopció de les mesures necessàries per fer-la efectiva", conclou.

Publicitat
Publicitat

14 Comentaris

Publicitat
#11 Sergi, LesCorts, 28/11/2022 - 12:12

¿Y dónde hay que firmar?

#10 Telamarinera , Bcn, 26/11/2022 - 18:47

Tengo vivienda en CCent. Estoy contento con la reforma. Llevamos toda la vida aguantando ruidos, humos… Por fin !!
No votaré a la Sra. Colau, por su desprecio a lo castellano; sea lengua o cultura. Es para mí, incluso un bien mayor que la reforma viaria.

#10.1 Emma, Bcn, 27/11/2022 - 15:20

Tela, quins arguments més infantils, quin nivell!!!

#9 Besos de Poliuretano, Barrio Sintasol, 26/11/2022 - 13:03

Hem d'acavar amb aquest eixam de patinets, bicicletes, monocicles, skaters, cotxets-tanque, etc que ha invait les nostres voreres. Aixó sumat als capsigranys dels ciberadictes al mobil que caminen sense mirar han convertit les voreres de Barcelona en una mena de darwinisme de la mobilitat.
Totes aquestes ladilles amb rodes fora !!!

#8 Marcial Heredia, en tierra de cuñaos, 26/11/2022 - 10:51

Esto es Barcelona, el laboratorio ideológico de la Colau. Ella tiene sus propias ideas, mete la pinza, hinca el diente, ya sea a Cerdá o a Morante de la Puebla. Es todo tan España, tan normal, tan cuñado y tan farandulero que a uno le entran unas ganas terribles de unirse a ese baile y comenzar una conga.

#7 FRAN BCN, Bcn, 26/11/2022 - 10:15

Com sempre, la societat civil fa tard, som uns "pardillos". Ja fa temps que el RACC (com sempre de perfil...), Organitzacions de transports, ambulàncies , oposició, etc.etc. Cal.fer més reportatges com aquests, Rius ,el tema indepe ja cansa, on resideix el gruix de Catalunya, si interessa a més gent. La Kolau es carregara BCN amb urbanisme ideolò