Jordi Cuixart ha anunciat en una entrevista a El món a RAC-1 que deixa la presidència d'Òmnium Cultural i que Xavier Antich el rellevarà. "Toca fer relleu amb nous lideratges", ha explicat abans de revelar que el vicepresident Marcel Mauri també deixarà el càrrec.
Cuixart deixarà de ser president el 26 de febrer i després passarà el relleu a Antich: "Se m'acaba el mandat i no em presentaré a la reelecció. Plego com a president d'Òmnium, però no plego com a activista", ha manifestat.
L'encara president ha assenyalat que el seu successor "és un home molt culte, sensible, la sensibilitat feta home"."Coneix molt bé Òmnium i que ha treballat molt. Estem convençuts que ho farà bé. Això no va de persones, va de col·lectius", ha afegit.