L'exdirector general del Reial Madrid, Inocencio Arias, ha reclamat que "hauria de ser possible, dialogant, donar alguna satisfacció a les pretensions fiscals catalanes", en un article d'opinió al diari El Mundo.
El diplomàtic ha fet aquesta afirmació després de repassar les topades entre Mariano Rajoy i Artur Mas les darreres setmanes. Arias ha remarcat que "cal rendir-se a l'evidència, el sentiment separatista ha quallat, no sabem si profundament, en capes no menyspreables de la societat catalana".
Per a l'exambaixador espanyol, les declaracions del ministre José Ignacio Wert, al voltant d'"espanyolitzar els nens catalans", van ser "totalment ortodoxes a qualsevol país del món per molt federal que aquest fos".
Arias ha reblat que "la situació és seriosa, en la meva modesta opinió és, amb diferència, el problema més greu que té plantejat Espanya en aquests moments. A Catalunya el sentiment separatista ha crescut considerablement i, tot i que encara pugui ser minoritari, qualsevol frase, gest, iniciativa del Govern de la nació és presentat profusament amb un aspecte, un biaix tendenciós que, amb freqüència, adoba les tesis independentistes", ha conclòs.