Publicitat
Societat · 22 de Juliol de 2016. 03:40h.

Un iranià mata nou persones a Munic i se suïcida

Les autoritats no han aclarit els mòbils de l'atacant

Un iranià mata nou persones a Munic i se suïcida

Imatge del centre comercial

Un ciutadà alemany d'origen iranià, de 18 anys d'edat, va disparar durant la tarda d'aquest divendres contra els clients d'un centre comercial de la ciutat alemanya de Munic, causant la mort de nou persones. Després, es va suïcidar. També hi va haver 21 ferits, tres d'ells de gravetat

L'agressor vivia a Munic des de fa diversos anys, no tenia antecedents policials i va utilitzar una pistola, amb la qual després es va suïcidar. El ministre alemany d'Afers Estrangers, Frank-Walter Steinmeier, va dir que el motiu d’aquest "horrible" atac no està clar i que les evidències "són contradictòries". La policia va afirmar que no hi ha "indicis que es tracti de terrorisme islamista".

Tot i que inicialment es va parlar de tres atacants, a les dues de la matinada la policia es va referir a un cadàver que havia trobat a un quilòmetre del centre comercial, afirmant que "hem trobat un home que s'ha suïcidat. Suposem que es tracta de l'únic atacant".

Els fets van començar a les sis de la tarda, quan el tirador va disparar contra els transeünts de la zona i els clients que es trobaven a un restaurant ubicat al costat del centre comercial. Posteriorment, va ser trobat el cadàver que, segons la policia de Munic, correspon a l'autor dels fets.

El centre comercial, anomenat Olympia, està format per 135 comerços i és a prop del Parc Olímpic de la ciutat. Està situat a una zona residencial de la capital bavaresa, que es troba una mica apartada del centre però que està molt concorreguda habitualment.

La policia de la ciutat va realitzar un important desplegament al voltant del centre comercial i, creient que els agressors eren tres i que havien fugit, va demanar als veïns que es quedessin a casa i abandonessin els carrers de la zona. El festival de Música de Tollwood, que se celebra tots els estius al recinte olímpic de Munic, va ser cancel·lat.

Nombrosos agents de la policia i ambulàncies van envoltar el centre Olympia, i diversos helicòpters van sobrevolar la zona, situada al nord de Munic. L'àrea va ser acordonada i molts clients es van refugiar a l'interior de les botigues del complex.

Algunes línies de tren, tramvia i autobús van ser suspeses i l'estació central de Munic es va evacuar per precaució. Així mateix, i com a mesura de seguretat, es va impedir la circulació per les carreteres que surten de Munic, i els estats veïns van reforçar la seguretat. Així mateix, la República Txeca va augmentar els controls a la frontera.

Els governs federal i de Baviera van organitzar gabinets de crisi i l'Ajuntament de Munic va qualificar els fets de "cas especial", per mobilitzar tots els recursos i efectius municipals. El país estava en alerta des de dilluns passat, quan un refugiat pakistanès de 17 anys , suposadament vinculat a l'Estat Islàmic, va atacar amb una destral un tren a Baviera.

Imatge de la zona on s'ha registrat el tiroteig (foto: @fylypfiasco)

Publicitat
Publicitat

55 Comentaris

Publicitat
#22 Alex, Barcelona, 23/07/2016 - 14:19

És un atemptat del terrorisme islamista..Aquest rotllo del noi "majara" no enganya ningú...L'assassí era iranià...no digo mas.....

#22.1 Oriol2, BCN, 23/07/2016 - 16:41

Ostres, si arriba a ser japonès hauríem d'haver parlat de terrorisme xinto-buddhista? Si era de Burgos hauríem de parlar de terrorisme cristià? Si hagués sigut de Valladolid, de terrorisme comunero? Sembla mentida que prediqueu tan descaradament la vostra superioritat i alhora sigueu tan garrulos.

#22.2 Alex, Barcelona, 23/07/2016 - 17:31

A Oriol2,el terrorisme té adjectiu.El de l'IRA,el de ETA,el palestí...Aquest era terrorisme islamista i s'ha de dir pel seu nom...És precisament per garrulos com vostè que les coses han arribat on han arribat....Estic fart del seu bonisme fals de UNICEF barata....fart....

#22.3 pepe., andorra, 23/07/2016 - 21:20

bien dicho alex, esto es islamista y lo esconden pq si no lo hicieran, pegida despegaria hasta el infinito y mas alla. Por eso lo esconden, igual q las torturas de la sala bataclan, donde los cadaveres tenian los ojos sacados y los genitales en la boca y lo escondieron. Muy fuerte.

#22.4 Jodevegadesmiroeldiccionariabansdescriure, Barcelona (España), 23/07/2016 - 22:04

"Garrulos" són els que no saben ni què significa aquesta paraula ni com s'accentua.

#22.5 Oriol2, BCN, 23/07/2016 - 23:04

Àlex, no tens ni idea de si sóc bonista o dolentista, i aquest cas, precisament, no sembla que sigui terrorismo islamista. Pot ser que les autoritats amaguin la veritat? Pot ser gairebé tot, però no crec que tinguis elements per dir que això és terrorismo islàmic.

#22.6 Oriol2, BCN, 23/07/2016 - 23:06

Ara, és clar, ja sabem que els atemptats d'Atocha els va fer ETA, perquè, escolta, tothom sap que els d'ETA són tan dolents que si hi ha un atemptat l'han d'haver fet ells, i si algú pensa el contrari és que és un bonista garrulo. I potser fins i tot és d'UNICEF.

#22.7 pepe., andorra, 24/07/2016 - 12:01

hay q ser muy tonto para creerse a pies juntillas lo q diga cualquier estado. Q ya son muchos años tragando mentiras, esto para mi, como lo de germanwings, ha sido un atentado islamista escondido a toda pastilla por miedo a q los alemanes, q estan hartos, suban y tiren por la ventana a merkel.

#22.8 Alex, Barcelona, 24/07/2016 - 13:09

@pepe....pensamos exactamente igual..Ocultan la verdad en Alemania y en otros paises para que los mal llamados partidos de extrema derecha no suban como de todas formas seguirán haciendo...Aqui se esfuerzan en cada atentado en evitar la palabra islamista en aras de criterios temerosos y estúpidos..

#22.9 Oriol2, BCN, 24/07/2016 - 21:06

Jodevegaetc., no és exactament així. "Garrulo" és un terme d'aparició recent, és col·loquial i la seva relació amb el "gárrulo" que ha existit tota la vida en castellà -i que, efectivament, vol dir una altra cosa- no és clara, tot i que molt probablement estan relacionats.

#22.10 Oriol2, BCN, 24/07/2016 - 21:09

Ah, Àlex i Pepe, és cert que els Estats menteixen sovint -encara que per enganyar a gent com vosaltres no cal-, però hi ha, d'entrada, una dada molt bàsica, i és que aquest noi era d'origen iranià, i per tant probablement xiïta, per la qual cosa sembla difícil que tingui relació amb l'EI.

#22.11 Oriol2, BCN, 24/07/2016 - 21:10

Abans que em fotis un rotllo: ja sé que també hi ha un integrisme xiïta, però funciona d'una altra manera i encara que hagi tingut un paper polític nefast no sol estar complicat amb accions terroristes d'aquesta mena.

#22.12 pepe., andorra, 25/07/2016 - 00:48

oriolito, tu cree lo q te de la gana, yo creo q es un atentado islamista y q los alemanes lo esconden por miedo a q los de pegida den mas la brasa de lo habitual. Y eso de q es chiita lo dices por su origen lo sabes con certeza? pq igual se exiliaron pq eran sunnies. Si estais en partout igual.

#21 ramonchimpon, Cardona, 23/07/2016 - 13:15

Qui serà el Felip III del segle XXI? No hi ha altre remei...

#21.1 pepe., andorra, 24/07/2016 - 12:02

no hay bemoles, ademas q los señores feudales de hoy en dia, cobran generosos subsidios en petrodolares, pq yo no me explico la estupidez como razon para lo q esta sucediendo.

#20 pepe., andorra, 23/07/2016 - 12:17

con la informacion q hay, para mi es mas q evidente q es un atentado de corte islamofascista, y estos atentados estan hechos al estilo del PCF durante la II guerra en Francia, donde se busca provocar al invasor q fusila rehenes para asi iniciar una escalada q les beneficiaba. De ahi la censura atroz

#19 Martaº, Barcelona, 23/07/2016 - 12:03

Quin fàstic de titular. Que tendenciós.

#19.1 Alex, Barcelona, 23/07/2016 - 14:23

Tendenciós? Perquè? Perquè diu la veritat? A veure si comencem a dir les coses pel seu nom...que ja n'hi ha prou de bonisme cutre...així ens ha anat a Europa...Prou.....els atemptats a Europa els fan gent de països islamics,això és un fet...vostè no ho vol dir...S'ho té que fer mirar vostè...

#19.2 Oriol2, BCN, 23/07/2016 - 16:43

Doncs sí que és tendenciós, per un motiu molt senzill: el noi era ciutadà alemany, ergo era alemany. Si de cas era un alemany d'origen iranià. (Per cert, el Breivik també era islàmic? L'IRA? L'ETA? Les Brigades Roges?

#19.3 Alex, Barcelona, 23/07/2016 - 17:35

Ser francès no és només nèixer a França,i ser alemany no és només nèixer a Alemanya....A més de nèixer has d'estimar el pais,no odiar lo com aquests tios...

#19.4 Oriol2, BCN, 23/07/2016 - 23:07

Ja ho deia Hitler, que és un escàndol que un negre nascut a Alemanya, que ha viscut tota la vida a Alemanya i té la nacionalitat alemanya el considerin alemany.

#19.5 pepe., andorra, 24/07/2016 - 12:08

me conmueven los troletes oficiales en todos los medios de prensa intentando desacreditar a los q no nos tragamos la versión estatal de q es un depresivo, habria q preguntar a los testigos presenciales q decia el depresivo este, q mira, igual q el de germanwings, q ademas la han copiado.

#19.6 Alex, Barcelona, 24/07/2016 - 13:18

@Oriol....vostè és d'aquells que practiquen feixisme de debò...Parla de Hitler i negres i no sé que més...A qui no pensa com vostè...zas!!!!! ....és nazi o semblant.....Procuris una mica més de formació abans de parlar i abandoni el manual del bon cupaire que no el fa quedar gens bé,cregui'm

#19.7 pepe.., andorra, 25/07/2016 - 00:51

no se q pinta aqui lo de adolfo y las personas negras, hoy en dia eso es historia, aunque es cierto q el titular es tendencioso no lo es menos q los alemanes estan mintiendo como bellacos para q no les desmande el voto hacia pegida y similares. Eso si, lo de adolfo, aunque no pinta nada queda bien.

#18 Rafa, Barcelona, 23/07/2016 - 10:33

Primer 3 terroristes. Després 1. A 3 llocs de Munic. No. Calia tallar autovies. Tancar frontera. Tenien ostatges. Però no. Escapaven pel metro. Tampoc. Era nazi xenòfob. No. Munic paralitzada. Obriu cases a la gent. Ui, no, que es cola el terrorista. Merkel de vacances. El ministre a l'avió. Patètic