Un repartidor s'ha negat a entregar un paquet perquè el client li diu el DNI en català. Així ho ha denunciat un ciutadà de Palafrugell (Girona), que ha penjat al seu compte de Twitter el vídeo enregistrat per l'aparell de timbre de la porta del client, que era el seu pare.
El client, com es pot veure en el vídeo, li diu el seu número de DNI en català al repartidor perquè li lliuri el paquet. Tot seguit, el repartidor li diu: "Dígamelo en castellano, por favor", però el client s'hi nega i el repartidor li diu: "Vale, pues nada. Le pongo rechazado".
Ei ?@GLS_Spain?, es normal que em robin el paquet a la cara per que el transportista no vol escoltar català?
— 4xsample (@4xsample) November 29, 2021
?@llenguacat?
?@amazon?
?@consumcat? com ho podem denunciar? Directament a @mossos? pic.twitter.com/XC94HtJz2w
"No, perdona, jo t'ho estic dient i t'ho estic dient en català", li contesta el client. Mentre li explica això, el repartidor puja a la furgoneta i se'n va amb el paquet del client. "Que el meu pare, jubilat, pugui esforçar-se a entendre a aquell maleducat no vol dir que estigui obligat a usar una llengua que no parla mai", ha defensat el fill en una resposta a Twitter.
El fill, que ha qualificat el repartidor de "racista" i "catalanòfob", ha exposat que "ha violat un dret constitucional en intentar que el meu pare no fes servir una llengua oficial a Catalunya". "I això que el meu pare ha respectat el dret de l'agressor a parlar una altra llengua també oficial aquí. És una violació dels drets fonamentals", ha denunciat.
Un #racista #catalanofob ha violat un dret constitucional al intentar que el meu pare no fes servir una llengua oficial a Catalunya.
— 4xsample (@4xsample) November 29, 2021
I això que el meu pare ha respectat el dret del agresor a parlar una altre llengua també oficial aquí.
Es una violació dels drets fonamentals.