El grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Barcelona ha demanat explicacions al govern de la ciutat sobre "quina és la raó per la qual els materials promocionals de la fira The Brandery no van incloure la llengua catalana, i en canvi, van ser editades en format bilingüe en castellà i anglès".
"El saló The Brandery ha estat organitzat per la Fira de Barcelona, amb el suport de l’Ajuntament, que forma part dels seus òrgans rectors amb una aposta decidida per tirar endavant aquest nou esdeveniment de projecció de la ciutat. Però tal com ha fet notar la regidora Ester Capella, tots els seus materials promocionals han obviat l’ús de la llengua catalana, i en canvi, estan publicats en castellà i anglès", denuncia ERC.
Esquerra ha lamentat que "s’hagi tornat a caure en el menyspreu a la pròpia llengua en temes de projecció exterior de la imatge" de la ciutat. “Com si Barcelona no es correspongués amb la realitat identitària de la qual forma part. Com si Barcelona no fos la capital de Catalunya, cap i casal de la llengua i cultura catalanes. Com si no fos important fer públic que aquí també es parla en català”, ha reblat Capella.
El tinent d’Alcalde socialista, Carles Martí, ha contestat Capella que el govern municipal “en pren nota” desitjant que "amb el nou reglament d’Usos Lingüístics de la ciutat -que s’està redactant a proposta d’Esquerra-, aquests episodis no es repeteixin".
D'altra banda, el grup d’ERC a l’Ajuntament ha preguntat al govern municipal si
considera “mesurada, equilibrada i proporcionada” la presència de
l’Alcalde socialista Jordi Hereu en la revista Barcelona informació que
s’adreça a totes les llars de la ciutat.
La regidora portaveu d’ERC, Ester Capella, ha volgut transmetre al
govern de la ciutat la seva preocupació pel fet que en una revista
d’informació municipal que reben els ciutadans hi ha una presència
excessiva de l’alcalde Jordi Hereu. Capella ha considerat que una
publicació “que paguem entre tots” no ha de servir de mitjà de
propaganda de cap partit polític sinó “com un servei per la
ciutadania”.
El socialista Carles Martí, ha respost que en la revista del mes de juny “coincidint amb els dos anys de mandat, era lògic que hi hagués més informació de l’alcalde”. D’aquesta manera, el govern municipal no ha volgut aclarir si trobava justificada tanta informació exclusiva de l’alcalde.