Publicitat
Societat · 28 d'Abril de 2015. 08:21h.

Urticària pel català

Tuits en contra de l'ús de la llengua catalana al funeral d’Estat per les víctimes de l'accident de l'avió de Germanwings

Urticària pel català

Martínez Sistach, durant el funeral

El funeral d'Estat en memòria de les 150 víctimes de l'avió de Germanwings que es va estavellar als Alps francesos el 24 de març ha provocat missatges catalanòfobs a Twitter. Tal i com va succeir setmanes amb la tragèdia de l'avió estavellat de Germanwings, alguns han aprofitat el succés per criticar l'ús del català durant el funeral.

Aquesta vegada el motiu ha estat que la missa s'ha celebrat a català. A la cerimònia també s'ha utilitzat el castellà, l'anglès, el francès, l'alemany i el grec. "Em cau la cara de vergonya de veure al cardenal celebrar la missa d'Estat en català", ha dit un usuari.

Altres han manifestat que "em sembla lamentable que el funeral per la tragèdia dels Alps s'oficiï en català. És un funeral d'Estat, de l'Estat Espanyol"," Jo em pregunto que pintaven els Reis si després no els respecten amb l'idioma" o "Toca't els ous, que donen la missa en català".

Publicitat
Publicitat

95 Comentaris

Publicitat
#37 joana, sabadell, 29/04/2015 - 10:29

Qui llengua té, a Roma va. Aquests rebuigs evidencien que la llengua és la base de la nació. Qui té la llengua, té la clau...

#36 Juanca, sabadell, 29/04/2015 - 07:47

Calificar de catalanofobia el opinar q un funeral d estado deberia ser en la lengua comun de todo el estado me parece excesivo. Es la nueva forma q tienen los independentistas de censurar la libertad de expresion en internet, espacio q no controlan, y su brazo ejecutor son los fascistas de drets.cat

#36.1 Joan Miquel de Servent Saavedra, Torredembarra, 29/04/2015 - 08:07

Amb mentalitat suïssa, belga o canadenca ja no s'haguessin fet aquests comentaris contra la llengua catalana com a idioma propi. Amb mentalitat imperialista espanyola o francesa sí. Sigui com sigui el castellà i el francès no són les llengües pròpies ni històriques dels catalans. Feixistes? Qui?

#35 karkamal, La Marca Hispànica, 29/04/2015 - 02:10

M'importa un carall en quina d les llengües espanyoles diuen la missa: català, castellà, murciano,... o sefardita. El q no trago es al nacionalista repugnant del bisbe Martínez. A aquest caganer, a la monja Forcades i a l'abat d Montserrat els hauriem d fotre en una gàbia i retornar-los al vaticà.

#35.1 maria, terrassa, 29/04/2015 - 10:55

Tornar-los al Vaticà? Que en van venir? A més dels insults aquest "opinador" demostra ser un indocumentat enciclopèdic. Pot donar gràcies a la direcció del diari que li publiqui les barrabassades que escriu.

#35.2 karkamal, La Marca Hispànica, 30/04/2015 - 01:11

Ui, Perdó. Tens raó.M'equivocat. No van venir del Vaticà. Rectifico. En lloc de "retornar-los" els hi hauríem de regalar als seus jefes suprems del vaticà, que els aguantin ells o que els enviïn a on vulguin. A algun pais musulmà, per exemple. A veure si se'ls hi passen les tonteries. 

#35.3 karkamal, La Marca Hispànica, 30/04/2015 - 01:20

Dono les gràcies a la direcció d'aquest diari per publicar-me les barbaritats que escric. I dono gracies a Deu de que la Maria de terrassa no formi part de la direcció del diari, perquè si fos per aquesta inquisidora aficionada, no podria exercir el meus drets com a "opinador".

#35.4 karkamal, La Marca Hispànica, 30/04/2015 - 01:33

La Maria d terrassa opina q sóc un "indocumentat enciclopèdic". No sé pas q vol dir això. Jo tinc tots els documents en regla i no surto a les enciclopèdies. Tinc una curiositat, Maria de Terrassa: tu ets monja ceballuda o algo semblant?

#33 jordi, ,, 28/04/2015 - 21:26

Un funeral de estado donde no se habla en Español. Esto en Francia sería inconcebible.
Rajoy y el rey tragan para no caer en la confrontación.
A TVE le prohiben retransmitir el acto para Cataluña en favor de la TV autonómica, como el fútbol. Tragan y tragan y, mientras, el "procés" se pudre.

#33.1 Xipolleig, Barcelona, 28/04/2015 - 22:09

Realment, deu ser difícil viure un nivell d'autoodi com en el que deus viure.
Et compadeixo.

#32 Vicente Artero, Tarragona, 28/04/2015 - 19:38

La lengua propia de Catalunya es el catalán desde hace más de 1.000 años. El castellano es la lengua propia de Castilla IMPUESTA en Catalunya y a los catalanes desde el Decreto de Nueva Planta de 1.716. Lo demás son monsergas, excusas y mentiras. La realidad es la que es, y esta es 100% demostrable

#32.1 El mes gracios, de tot. , 28/04/2015 - 19:55

Uns cent anys despres d ' imposar el castellà un inspector del govern de Castella va fer una inspecció per Catalunya per veure com parlaven el castellà. Quan va arribar a Puigcerdà es va trobar que nomès sabien parlar el català o el francès. Ara el castellà ni idea. El cabreitx va ser....

#32.2 jordi, ,, 28/04/2015 - 21:34

#32

Y luego nos quejamos de que en el resto de España no nos soportan.
Será mejor ir acostumbrándose a no viajar a Valencia, Santander o Granada.
Allí no soportan que se los insulte continuamente con desprecios y mentiras.

#32.3 Xipolleig, Barcelona, 28/04/2015 - 22:10

Tu en canvi Jordi, com que deus ser més "universalista", amb el que escrius insultes la intel.ligència de tota la Humanitat no sectaritzada

#32.4 jordi, ,, 28/04/2015 - 23:08

#32.3

Mira, eso de que insulto "la intelligència de tota la humanitat no sectaritzada" me ha hecho gracia.
A veces tienes tus puntillos, Xipo.

#32.5 Luis, BCN, 29/04/2015 - 00:16

Vicente Artero: El castellano se introdujo en Cataluña con la llegada de los Trastámara, a principios de 1400, no impuesta como dices 3 siglos después.
El Decreto de Nueva planta de 1716 no prohibió el catalán, sino el latín, y sólo como lengua de trabajo de la Audiencia (Tribunal de Justicia).

#32.6 dretAdecidir, o no?, 29/04/2015 - 07:49

La lengua propia de cataluña, pedazo de facha, es la que nos de la gqna hablar a los catalanes

#32.7 hector, bcn, 29/04/2015 - 11:01

Luis, que no prohibio el catalan?? Venga hombre... Y no fue la unica vez que se prohibio, si co que cin esa prohibicion iba implicita una obligacion de uso de otra lengua, evidentemente. Que los unionistas las obvieis en la historia no hacen que desaparezcan.

#32.8 pep, manresa, 30/04/2015 - 10:37

Luis, compara aquestes dues frases:

- "El castellano se introdujo en Cataluña con la llegada de los Trastámara"

- "El francés va ser introduit a Castella amb l'arribada dels Borbons"

Totes dues són absurdes, la primera l'has escrit tu.